3- آیا سرفصل های در نظر گرفته شده تمامی نیازهای هنر جویان را در بازار کار تأمین می کند؟

فرضیه ها:

1- برخی از سرفصل های در نظر گرفته شده برای رشته گرافیک رایانه ای، فاقد منبع یا کتب تدوین شده و مخصوص برای این رشته می باشند.

مقالات و پایان نامه ارشد

2- منابع و کتب درسی ارائه شده در هنرستان های کاردانش برای رشته گرافیک رایانه ای با منابع آزمون کنکورسراسری، کنکور فنی و حرفه ای و همچنین با آزمون های پودمانی تناسب ندارد و هنر جو مجبوراست برای ادامه تحصیل کتب درسی رشته گرافیک (فنی و حرفه ای)را مطالعه کند .

3- سرفصل های در نظر گرفته شده برای این رشته نیازهای هنرجو را در بازارکار پاسخ نمی دهد.

1-1- آموزش هنر

زمانی كه بحث آموزش هنر مطرح می شود، می توان آن را به صورت دو عامل مستقل در نظر گرفت : یكی مقوله ی هنر و دیگری مقوله ی آموزش . به عبارت دیگر، می توانیم بر اساس تعریف هر یك از این عامل ها به صورت جداگانه ، چشم اندازی از آموزش هنر را ترسیم كنیم . البته درنهایت نیز باید خط كلی را مشخص كنیم . زیرا به آموزش هنر می توان از جنبه های مختلفی چون آموزش كودك ، نوجوان و بزرگسال و یا جنبه ی درمانی ، یا با تأكید بر تكنیك و غیره نگاه كرد.

در اكثر كشورهای دنیا، زمانی كه این موضوع مطرح می شود، بر اساس شرایط فرهنگی حاكم بر آن جامعه و دورنمای نیازها و خواسته هایشان ، برنامه ای خاص تدوین می شود. البته در آن جوامع ، هنر نه به عنوان یك درس بلكه به عنوان یك نگرش مورد ارزیابی قرار می گیرد و چه بسا كه در اكثر مواقع به عنوان یك شاخه ی اصلی و مجزا از سایر دروس در نظر گرفته می شود. در آن جوامع ، هدف آن است كه با آموزش هنر یك نگرش و زبان ارتباطی در هنرجو شكل می گیرد.

آن چه در تعریف آموزش هنر مطرح می شود، عواملی است كه بر اساس معیارهای آموزش دهنده و آموزش گیرنده دسته بندی می شود. بی شك ، ما در هیچ زمینه ی هنری نمی توانیم تعریفی دقیق و مطلق ارائه دهیم ، امّا مسلماً یكی از اهداف اصلی هنر، آموزش نوعی دیگر از دیدن است .

2-1- تعریف هنر

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...