پایان نامه ارشد تربیت بدنی: ارزیابی و رتبه بندی هوش فرهنگی مدیران تربیت بدنی با رویکرد تاپسیس فازی … |
………………………… 8
1-8 قلمرو تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………. 8
1-9 محدودیت های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 9
1-10 تعاریف واژگان و اصطلاحات………………………………………………………………………………………………………… 10
1-10-1 تعاریف نظری……………………………………………………………………………………………………………………………. 10
1-10-2 تعاریف عملیاتی………………………………………………………………………………………………………………………… 11
فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق
2-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 13
2-2 فرهنگ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 14
2-2-1 فرهنگ و تعاریف آن…………………………………………………………………………………………………………………… 14
2-2-2 مولفه های فرهنگ سازمانی از دیدگاه رابینز……………………………………………………………………………. 15
2-2-3 كاركردهای فرهنگ……………………………………………………………………………………………………………………… 16
2-3 هوش…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 17
2-4هوش فرهنگی………………………………………………………………………………………………………………………………….. 18
2-4-1 تعاریف، مفاهیم و ضرورت هوش فرهنگی………………………………………………………………………………… 18
2-4-2 مولفه های هوش فرهنگی…………………………………………………………………………………………………………… 22
2-4-3 استفاده ازهوش فرهنگی…………………………………………………………………………………………………………….. 24
2-4-4 آموزش هوش فرهنگی………………………………………………………………………………………………………………… 25
2-4-5 توسعه هوش فرهنگی…………………………………………………………………………………………………………………. 27
2-4-6 انواع شخصیت ها در هوش فرهنگی………………………………………………………………………………………….. 28
2-4-7 رابطه هوش فرهنگی با انواع هوش……………………………………………………………………………………………. 28
2-4-8 رشد هوش فرهنگی مدیران……………………………………………………………………………………………………….. 29
2-4-9 ارزیابی هوش فرهنگی………………………………………………………………………………………………………………… 29
2-4-10 نهادینه كردن هوش فرهنگی در سازمان………………………………………………………………………………… 30
2-5 تصمیم گیری چیست……………………………………………………………………………………………………………………… 31
2-6 مدل تصمیم گیریچند معیاره…………………………………………………………………………………………………….. 33
2-6-1 مدل تحلیل تصمیم…………………………………………………………………………………………………………………….. 33
2-6-1-1 سیستم های چند معیاره………………………………………………………………………………………………………. 33
2-6-1-1-1 اجزای سیستم های چندمعیاره ………………………………………………………………………………………. 33
2-6-1-1-2 تكنیك های چند معیاره…………………………………………………………………………………………………… 34
2-7منطق فازی………………………………………………………………………………………………………………………………………. 36
2-8 تاپسیس……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 38
2-9تاپسیس فازی………………………………………………………………………………………………………………………………….. 41
2-10 پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………. 43
2-10-1 پیشینه داخلی………………………………………………………………………………………………………………………….. 43
2-10-2 پیشینه خارجی………………………………………………………………………………………………………………………… 45
فصل سوم: مواد و روش کار
3-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 53
3-2 نوع روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………… 54
3-3 جامعه، نمونه آماری و روش نمونه گیری………………………………………………………………………………………. 54
3-4 روش و ابزار گردآوری داده ها…………………………………………………………………………………………………………. 54
3-5 روش تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………………………….. 55
3-6 پایایی………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 55
3-7 روایی پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………………………. 56
3-8 سوالات پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………………… 57
فصل چهارم: نتایج
4-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 61
4-2 تحلیل عاملی تاییدی هوش فرهنگی……………………………………………………………………………………………… 61
4-3 آزمون نرمال بودن توزیع داده ها……………………………………………………………………………………………………. 66
4-4 یافته های استنباطی……………………………………………………………………………………………………………………….. 67
4-4-1 فرضیه اول پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………….. 67
4-4-2 فرضیه دوم پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………….. 68
4-4-3 فرضیه سوم پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………… 68
4-4-4 فرضیه چهارم پژوهش………………………………………………………………………………………………………………… 69
4-4-5 فرضیه پنجم پژوهش………………………………………………………………………………………………………………….. 69
4-5 فرضیه فرعی پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………. 70
4-5-1 فرضیه فرعی اول پژوهش………………………………………………………………………………………………………….. 70
4-5-2 فرضیه فرعی دوم پژوهش………………………………………………………………………………………………………….. 71
4-5-3 فرضیه فرعی سوم پژوهش………………………………………………………………………………………………………… 72
4-6 رتبه بندی به روش تاپسیس فازی…………………………………………………………………………………………………. 72
4-6-1 فرآیند تاپسیس فازی………………………………………………………………………………………………………………….. 73
4-6-2 انجام عملیات محاسباتی دوی اعداد فازی………………………………………………………………………………… 73
4-6-3 حل الگوریتم تاپسیس فازی ……………………………………………………………………………………………………… 74
فصل پنجم: بحث و پیشنهادات
5-1 خلاصه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………. 95
5-2 یافته های پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………. 96
5-3 محدودیت های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 98
5-3-1 محدودیت های در اختیار محقق……………………………………………………………………………………………….. 98
5-3-2 محدودیت های خارج از اختیار محقق…………………………………………………………………………………….. 98
5-4 پیشنهادات……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 99
5-4-1 پیشنهادات کاربردی……………………………………………………………………………………………………………………. 99
5-4-2 پیشنهادات پژوهشی……………………………………………………………………………………………………………………. 101
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 3-1 مشخصات پرسش نامه های مورد استفاده در پژوهش………………………………………………………… 55
جدول 3-2 میزان آلفای کرونباخ متغیرهای پژوهش……………………………………………………………………………… 56
جدول 4-1 نتایج تحلیل عاملی مرتبه اول هوش فرهنگی…………………………………………………………………….. 63
جدول 4-2 نتایج تحلیل عاملی مرتبه دوم هوش فرهنگی…………………………………………………………………….. 65
جدول 4-3 آماره های آزمون كولموگروف اسمیرنف………………………………………………………………………………. 67
جدول 4-4 آزمون t تکنمونهای حاصل از تحلیل هوش فرا شناختی…………………………………………………………….. 68
جدول 4-5 آزمون t تکنمونهای حاصل از تحلیل هوش شناختی………………………………………………………………….. 68
جدول 4-6 آزمون t تکنمونهای حاصل از تحلیل هوش انگیزشی………………………………………………………………….. 69
جدول 4-7 آزمون t تکنمونهای حاصل از تحلیل هوش رفتاری…………………………………………………………………….. 69
جدول 4-8 آزمون t تکنمونهای حاصل از تحلیل هوش فرهنگی…………………………………………………………………… 70
جدول 4-9 آزمون t جهت بیان اختلاف بین دیدگاه مدیران زن و مرد……………………………………………………………. 71
جدول 4-10 تحلیل واریانس در اختلاف بین هوش فرهنگی به لحاظ تحصیلات………………………………. 71
جدول 4-11 تحلیل واریانس در اختلاف بین هوش فرهنگی به لحاظ سن………………………………………… 72
جدول 4-12 عبارات زبانی و معادل فازی آن ها……………………………………………………………………………………… 74
جدول 4-13 داده های ماتریس تصمیم گیری فازی……………………………………………………………………………….. 75
جدول 4-14 داده های ماتریس تصمیم گیری نرمال شده ی فازی………………………………………………………… 79
جدول 4-15 راهکارایده آل مثبت و منفی……………………………………………………………………………………………… 84
جدول 4-16 فاصله هرگزینه تاراهکارایده آل مثبت……………………………………………………………………………….. 85
جدول 4-17 فاصله هرگزینه تاراهکارایده آل منفی……………………………………………………………………………….. 88
جدول 4-18 محاسبه ضریب نزدیکی هرگزینه………………………………………………………………………………………. 90
فهرست اشکال و نمودارها
عنوانصفحه
شکل 2-1 مدل توسعه هوش فرهنگی بر اساس تقسیم بندی توماس…………………………………………………. 27
شکل2-2 عناصر یک سامانه چند معیاره(تصمیم گیری با معیارهای چندگانه)………………………………………. 34
شکل 2-3 مدلهای تحلیل تصمیم……………………………………………………………………………………………………………. 35
شکل 2-4 عدد فازی مثلثی……………………………………………………………………………………………………………………….. 37
شکل 2-5 ماتریس ارزیابی گزینه ها بر مبنای معیارها…………………………………………………………………………….. 67
شکل 4-1- تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول هوش فرهنگی در حالت تخمین استاندارد……………………… 62
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-17] [ 04:13:00 ب.ظ ]
|