پایان نامه ارشد رشته علوم تربیتی: تاثیرفناوری اطلاعات (ICT) بر سبک های مختلف یادگیری کلب در دانش آموزان پایه … |
2-1-2- تعریف فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) 17
2-1-3- کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات… 19
2-1-4- اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات… 21
2-1-5-طرح تکفا: استراتژی ایی برای توسعه کشور. 23
2-1-6- موانع و مشکلات استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات… 24
2-1-7- محدودیت های ناشی از توسعه فناوری اطلاعات… 26
2-1-8- توصیه ها و راهکارها 28
2-2- یادگیری.. 29
2-2-1- تعریف یادگیری.. 32
2-2-2- سبک های یادگیری.. 33
2-2-3- انواع سبک های یادگیری.. 34
2-2-4- سبک های یادگیری شناختی.. 35
2-2-4-1 سبک های وابسته به زمینه و نابسته به زمینه: 35
2-2-4-2سبک های تکانشی و تاملی.. 38
2-2-4-3 سبک های همگرا، واگرا، جذب کننده و انطباق یابنده 40
2-2-4-4 سبک های عمقی و سطحی.. 46
2-2-4-5 سبک های محیطی، هیجانی، جامعه شناختی، فیزیولوژیکی و روانشناختی.. 47
2-2-5 ماهیت یادگیری.. 48
2-2-6 مفهوم یادگیری الکترونیکی.. 49
2-2-7 مدل های یادگیری در محیط های الکترونیکی وب… 49
2-2-8 مدل های مختلف فضاهای یادگیری.. 50
2-2-8-1 مدل های یادگیری شبکه ای.. 50
2-2-8-2 یادگیری درکلاس های آینده 51
2-2-8-3- یادگیری ساختاردانش و توانایی حل مشکل.. 51
2-2-8-4-یادگیری مبتنی بر جامعه. 52
2-3 تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر یادگیری.. 53
2-3-1- توسعه حرفه ای.. 54
2-3-2- فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی و تأثیر آن بر آموزش و یادگیری.. 54
2-3-3- نقش و تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر نظام آموزشی.. 56
2-3-4- مزیت های بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تعلیم و تربیت… 57
2-3-5- انواع آموزش و یادگیری مبتنی برفناوری اطلاعات و ارتباطات… 60
2-3-5-1- خود یادگیری.. 60
2-3-5-2- یادگیری از راه دور. 61
2-3-5-3- کلاس مجازی.. 61
2-3-5-4- یادگیری گروهی.. 62
2-3-6- فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش معلم. 63
2-4 تحقیقات انجام شده در داخل.. 65
2-4-1- کتاب… 65
2-4-2- پایان نامه. 67
2-4-3- مقالات… 88
2-5- تحقیقات انجام شده در خارج.. 129
2-5-1- کتاب… 129
فصل سوم:روش تحقیق
مقدمه. 134
3-1- جامعه آماری.. 134
3-2- حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 134
3-3- روش تحقیق.. 135
3-4- ابزار اندازه گیری.. 135
3-4-1- پرسشنامه سبک های یادگیری.. 135
3-4-2- پایایی و روایی پرسشنامه. 135
3-4-3- روایی آزمون( اعتبار) 136
3-4-4- روش نمره گذاری.. 137
3-5- روش گرد آوری اطلاعات… 137
3-6- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات… 137
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه. 140
فصل پنجم:نتیجه گیری
مقدمه. 148
فرضیه اصلی.. 148
فرضیه های فرعی.. 149
پیشنهادها 153
منابع و ماخذ. 154
فهرست جداول
جدول1-3- سبک های یادگیری همگرا، واگرا، جذب کننده و انطباق یابنده 44
جدول شماره (4-1) جدول توزیع فراوانی مشخصات دموگرافیک گروه نمونه. 140
جدول شماره (4-2) آزمونهای چند متغیره برای بررسی معناداری تفاوت بین میانگینها در گروه های پژوهش 142
جدول شماره (4-3) میانگین و انحراف استاندارد گروه نمونه در میزان بهره گیری از فناوری اطلاعات(ICT) به تفکیک مقیاس های یادگیری.. 142
جدول شماره (4-6) خلاصه اطلاعات تحلیل واریانس چند متغیره 145
جدول شماره (4-5) آزمون های چند متغیره برای بررسی معناداری تفاوت بین میانگین ها در گروه های پژوهش 144
جدول شماره (4-4) میانگین و انحراف استاندارد گروه نمونه در مقیاسهای مختلف یادگیری.. 143
فهرست نمودارها
نمودار 4-3- توزیع سبک های یادگیری در بین دانش آموزان پسر پایه پنجم و ششم دوره ابتدایی.. 141
نمودار 4-2 – توزیع سبک های یادگیری در بین دانش آموزان دختر پایه پنجم و ششم دوره ابتدایی.. 141
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-17] [ 04:25:00 ب.ظ ]
|