مزایای اجــرا :

 

    • تحقیقات نشان داده است که کیفیت یادگیری در روش های تدریس فعال بحث گروهی بیشتر از روش های غیر فعال مانند سخنرانی و تمرین و تکرار است .
    • یادگیری مشارکتی که اساس روش های تدریس فعال است باعث تغییرات مطلوب در شخصیت دانش آموزان می شود و بر کیفیت آموزش اثر می گذارد . دانش آموز از طریق فعالیت های خود می آموزد و ذهن خود را از طریق رفتاری که در آن مشارکت دارد می سازد به نظر او وظیفه معلم راهنمایی فکری است و معلم باید عادت کند تفکر را در دانش آموزان به وجود آورد .

اهــداف پژوهــش :

 

کاربرد فاکتورهای موثر اثر بخشی روش های ندریس فعال در تربیت دینی و اخلاقی به صورت یک هدف مهم درباره روش های تدریس فعال اشاره دارد . و عمدتا مطالب و مقایسه های زیادی درباره روش های تدریس فعال و چگونگی تاثیر آن در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان پایه ابتدایی به رشته تحریر در آمده است . هدف از تدریس فعال در دانش آموزان پایه ابتدایی نهادینه کردن روش های موثر و تدریس و تاثیر گذاری عمیق تر در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان می باشد .

اهداف کلــی :

پایان نامه

بررسی و مقایسه فاکتورهای موثر بر اثر بخشی روش های تدریس فعال در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی از دیدگاه معلمان مرد و زن در سال تحصیلی 89 / 88 .

اهداف جـــزیی :

هدف های جزئی در واقع توانائیها و مهارت هایی هستند که معلم انتظار دارد دانش آموزان در جریان آموزش به آنها برسند . یک هدف جزئی می توان به صورت رفتاری و غیر رفتاری تدوین نمود ( کیارمنش ، روش های ارزشیابی آموزشی ).

    • بررسی بین جنسیت و اثر بخشی روش های تدریس فعال در تربیت دینی اخلاقی دانش آموزان دختر و پسر رابطه معنی دار وجود دارد .
    • بررسی بین میزان و اثر بخشی روش های تدریس فعال در تربیت دینی اخلاقی دانش آموزان دختر و پسر رابطه معنی دار وجود دارد .
    • بررسی بین جنسیت و فاکتوری تاثیر گذاری بر اثر بخشی روش های تدریس فعال در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان دختر و پسر رابطه وجود دارد .

فرضیــات تحقیـــق :

    • بین جنسیت و اثر بخشی روش های تدریس فعال در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان رابطه معنی دار وجود دارد ؟
    • بین میزان و اثر بخشی روش های تدریس فعال در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان رابطه معنی دار وجود دارد ؟
  • بین جنسیت و فاکتورهای موثر بر اثر بخشی روش های تدریس فعال در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان رابطه معنی دار وجود دارد ؟

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...