پایان نامه بررسی و مقایسه فاكتورهای مؤثر بر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط دانشجویان |
عموم افراد توجه نشود فن آوری اطلاعات به هیچ وجه توسعه نخواهد یافت.
رایانه ها بعنوان ابزارهای مناسب، موجب آماده كردن دانشجویان برای پذیرش تغییر و تحول فناوریهای آموزش و وسیله ای بالقوه برای خودآموزی و خودرهبری دانشجویان موجب افزایش بازدهی آموزش و تقویت عملكرد دانشجویان در دانشگاه می گردند (كوبال، 1993: 59)
با توجه به تجارب آموزش فناوری در كشورهای پیشرفته و سابقه تحقیقها و بررسیهای انجام شده در دنیا از یكسو، و از سوی دیگر با توجه به لزوم بازنگری مفهوم نوین آموزش متناسب با نیازهای جدید اساتید و دانشجویان انجام این تحقیق، به منظور تعیین سرفصلهای نوین آموزش استفاده از رایانه بعنوان یكی از متداولترین ابزارهای فناوری اطلاعات ضروری می باشد.( همان منبع ، 59 )
اهداف پژوهش :
هدف اصلی : بررسی و مقایسه فاكتورهای مؤثر بر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط دانشجویان دختر و پسردانشگاه پیام نورگیلان غرب
اهداف جزئی :
1- تعیین نقش و تاثیر فناوری اطلاعات در فعالیت های دانشجویان
2- تعیین و مقایسه فاكتورهای مؤثر بر استفاده از فناوری اطلاعات توسط دانشجویان دختر و پسر
«سوالهای تحقیق»
سوالهای پژوهش عبارتند از :
1- میزان آشنایی دانشجویان با رایانه و اینترنت چقدر است؟
2- گسترش فن آوری اطلاعات بویژه رایانه و اینترنت چه تاثیری بر نیازهای مطالعاتی دانشجویان دارد؟
3- میزان استفاده از ICT در دانشجویان دخترو پسر چقدر است ؟
4- آیا بین امکانات موجود ICT و میزان استفاده از ICT رابطه وجود دارد ؟
5- آیا بین سواد ICT ومیزان استفاده از ICT رابطه وجود دارد ؟
6- ایا بین انتظارات اساتید و استفاده از ICT توسط دانشجویان رابطه وجود دارد ؟
فرضیات تحقیق :
1- بین آشنایی دانشجویان با رایانه و اینترنت و میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات رابطه وجود دارد .
2- بین نیازهای مطالعاتی دانشجویان و میزان استفاده از فناوری اطلاعات رابطه وجود دارد .
3- بین جنسیت دانشجویان و میزان استفاده از ICTرابطه وجود دارد .
4- بین امکانات موجود ICT و میزان استفاده از ICTرابطه وجود دارد .
5- بین سواد ICT و میزان استفاده از ICT رابطه وجود دارد .
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-10-18] [ 01:55:00 ق.ظ ]
|