2-2-2 تجارت و ورزش…. 25

2-2-3 بازاریابی در حوزه ورزش…. 29

2-2-4 صنعت ورزش…. 31

2-2-5 مدل تقسیمات صنعت ورزش…. 33

2-3 بخش سوم: کسب و کار. 34

2-3-1 فضای کسب وکار. 34

2-3-2 معیارهای اندازه گیری فضای کسب وکار. 35

2-3-3حاکمیت شرکتیوارتباط آن با فضای کسب وکار. 35

2-3-4 وضعیت ایران درشاخص های فضای کسب وکار (رتبه ایران در بین کشورها). 36

2-3-5 موانع ومشکلات پیش روی بهبود فضای کسب وکار. 37

2-3-6 شاخص های فضای کسب و کار. 38

2-3-7 شاخص پرداخت مالیاتها 41

2-3-8 وضعیت شاخص پرداخت مالیات در ایران.. 43

2-4 بخش چهارم: ورزش و مالیات… 48

2-4-1 ماده 134 قانون مالیات های مستقیم: 48

2-4-2 آیین نامه اجرایی مادۀ 134 اصلاحی قانون مالیات های مستقیم_مصوب 1380 49

2-5 مطالعات انجام شده. 51

2-5-1 تحقیقات انجام گرفته در داخل کشور. 51

2-5-2 تحقیقات انجام گرفته در خارج از کشور. 57

فصل سوم

3 مقدمه 59

3-1 روش تحقیق.. 59

3-2 جامعه آماری.. 59

3-3 نمونه آماری، روش نمونه گیری.. 59

پایان نامه و مقاله

3-4 ابزار تحقیق.. 59

3-5 روایی و پایایی ابزار تحقیق.. 60

3-6 نحوه جمع آوری اطلاعات… 60

3-7 روش های آماری تحلیل داده ها 60

فصل چهارم

4 مقدمه 62

4-1 ویژگیهای فردی.. 62

4-1-1 نحوه توزیع نمونه تحت بررسی بر اساس سن.. 62

4-1-2 نحوه توزیع نمونه تحت بررسی بر اساس رشته تحصیلی.. 63

4-1-3 نحوه توزیع نمونه تحت بررسی بر اساس مدرک تحصیلی.. 63

4-1-4 نحوه توزیع نمونه تحت بررسی بر اساس پست… 64

4-2 آمار توصیفی متغیرهای تحقیق.. 64

4-3 تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها 65

4-3-1 بررسی طبیعی بودن توزیع داده ها 65

4-3-2 آزمون فرضیه ها 65

فصل پنجم

5 مقدمه 82

5-1 خلاصه تحقیق.. 82

5-2 یافته های تحقیق.. 85

5-3 بحث تحقیق.. 87

5-4 نتیجه گیری کلی.. 92

5-5 محدودیت های تحقیق.. 95

5-6 پیشنهادات… 95

5-6-1 پیشنهادات برخاسته از تحقیق.. 95

5-6-2 پیشنهادات برای سایر محققین.. 96

1-1مقدمه

امروزه ورزش از انجام یک فعالیت بدنی صرف فراتر رفته و در کشورهای مختلف توسعه ای نسبتاً زیاد داشته است (الهی، 1383) و به عنوان یک بخش اقتصادی از ابعاد مختلف، در تولید و مصارف کالاها و خدمات ورزشی و توسعه اقتصادی جوامع مختلف نقش اساسی دارد (آندروف، 1380). تا جائیکه ورزش در اکثر کشورها به مثابه یک تجارت و صنعت به شمار رفته و دولتمردان در کشورهای پیشرفته ورزش را به عنوان یک تجارت و صنعت مهم در کنار سایر صنایع به حساب می آورند (الهی، 1387).

ورزش حرفه ای به عنوان یکی از حیطه های متنوع و گوناگون ورزش امروزی، نقش بسزایی در پیشبرد صنعت ورزش داشته است، به طوری که عنایت به ورزش حرفه ای کمک شایان و قابل توجهی را به اقتصاد بسیاری از کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه مبذول داشته است (همان منبع).

ضرورت جهانی شدن ورزش که از دهه 1980 آغاز شد موجب تغییر نقش ورزش در جامعه گردید و فرصت های درآمدزایی بسیاری را برای افراد، مؤسسات و رسانه های مختلف ایجاد نمود (ایزدی، 1384).

جذابیت های خاص ورزش و به وجود آمدن تمایلات خاصی در بین تمامی جوامع نسبت به رویدادهای ورزشی باعث شده تا تیم های ورزشی برای توسعه و ارتقاء کیفیت خود نیازمند تبدیل به بنگاه های اقتصادی باشند. زیرساخت های اصلی صنعت ورزش را باشگاه هایی تشکیل می دهند که به مثابه کارخانه های تولیدی و بنگاه های اقتصادی عمل می کنند (عسکریان، 1383).

مالیات به آن دسته از درآمدهای دولت اطلاق می شود که از درآمد، دارایی و مصرف افراد جامعه به موجب قوانین و بدون پرداخت عوض خاص برای تأمین هزینه های عمومی برداشت می شود (بخشی، 1391).

مالیات یکی از مهم ترین ابزارهایی است که دولت ها توسط آن سه هدف تخصیص منابع اقتصادی، توزیع مجدد درآمد و تأمین هزینه های خود را پیگیری می نمایند (نظری، 1390).

دولت ها در چارچوب قوانین مالیاتی برحسب شرایط موجود به اخذ مالیات یا اعطای معافیت مالیاتی می پردازند تا بدین وسیله ضمن دستیابی به اهداف درآمدی و عدالت اجتماعی، جهت دهی به فعالیت های اقتصادی را نیز پوشش دهند. البته اعطای معافیت ها و تعیین حدومرز آن ها در کشورهای مختلف با توجه به اهدافی که آن جامعه تعقیب می کند متفاوت هست (آقایی، 1380).

استفاده از سیاست معافیت مالیاتی در هر مورد، توجیهات اقتصادی و اجتماعی خاص خود را دارد اما درهرحال معافیت مالیاتی برای حمایت از یک منطقه مشخص، فعالیت ویژه و یا به منظور کمک به قشری خاص اعطا می شود (نظری، 1390).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...