پایان نامه ارشد رشته حقوق : نقش رسانه ها در بزهکاری وپیشگیری از وقوع آن |
ج : پیشگیری از طریق اعمال ضمانت اجرای کیفری……………………………………………………….. 11
مبحث دوم : مفهوم رسانه………………………………………………………………………………………… 12
گفتار اول : تعریف رسانه…………………………………………………………………………………………. 12
گفتاردوم : کارکرد فرهنگی- اجتماعی رسانه در جوامع امروزی…………………………………………. 18
فصل دوم : نقش رسانه در پیدایش وگسترش بزهکاری…………………………………………………… 19
مبحث اول : رسانه به عنوان بستر وقوع جرم…………………………………………………………………. 19
گفتاراول : جرایم مربوط به سوء استفاده از آزادی اطلاعات ورسانه…………………………………….. 20
الف : جرایم بر ضد تمامیت معنوی و حریم خصوصی اشخاص ……………………………………….. 20
ب : جرایم بر ضد احساسات مذهبی………………………………………………………………………….. 24
ج : جرایم بر ضد امنیت ملی…………………………………………………………………………………… 25
گفتاردوم : جرایم ارتکابی از طریق آگهی های تبلیغاتی……………………………………………………. 26
الف : کلاهبرداری………………………………………………………………………………………………….. 27
ب : تبلیغات گمراه کننده…………………………………………………………………………………………. 28
ج : شرکت های هرمی………………………………………………………………………………………….. 29
مبحث دوم : نقش رسانه ها درنظریات جرم شناسی به عنوان عامل پیدایش یا کنترل بزهکاری…… 30
گفتار اول : نظریات مربوط به رویکردهای فرهنگی در جرم شناسی و نقش رسانه ها……………………..30
الف : نظریات ناظر بر نقض هنجارها توسط رسانه ها……………………………………………………… 31
ب : نظریات ناظربر قدرت رسانه ها…………………………………………………………………………… 32
ج : نظریات ناظر برهوش مخاطبان…………………………………………………………………………….. 34
گفتار دوم : نظریات مربوط به واکنش اجتماعی در جرم شناسی و نقش رسانه ها………………………….36
گفتار سوم : نقشجرم شناختیرسانه در گسترش بزهکاری در میان اطفال………………………….. .38
گفتارچهارم : جرایم ارتکابی متأثر از اخبار منتشره در رسانه ها………………………………………………….. 45
مبحث سوم : اهرم ها وراهکارهای موجود برای کنترل نقش جرم زای رسانه ها …………………….. 46
گفتار اول : بسترهای قانونی کنترل فعالیت رسانه ها………………………………………………………… 45
الف : قوانین حاکم بر رسانه های نوشتاری……………………………………………………………………. 47
ب : قوانین حاکم بر رسانه های دیجیتال………………………………………………………………………. 49
ج : قوانین حاکم بر رسانه های سمعی وبصری……………………………………………………………… 50
د : قوانین حاکم برصدا و سیما………………………………………………………………………………………………52
ه : قوانین حاکم بر تبلیغات……………………………………………………………………………………………………. 53
گفتار دوم: راهکار های کیفری ومعایب آن………………………………………………………………….. 55
گفتار سوم : راهکارهای غیر کیفری…………………………………………………………………………….. 59
نقش رسانه ها در پیشگیری از وقوع جرم…………………………………………………………………….. 60
مبحث اول : نقش رسانه ها در پیشگیری اجتماعی از جرم……………………………………………….. 62
گفتار اول : جرایم خشونت آمیز وپیشگیری اجتماعی به کمک رسانه ها……………………………….. 62
گفتار دوم : جرایم اقتصادی ونقش رسانه هادر توانمند سازی جامعه برای پیشگیری از آنها………. 65
مبحث دوم : نقش رسانه ها در پیشگیری فنی یا وضعی از وقوع جرم در تعامل با نظام عدالت کیفری
و ارتقای فرهنگ حقوقی…………………………………………………………………………………………. 66
گفتار اول : رسانه ها و پیشگیری وضعی از جرایم مالی و اقتصادی…………………………………….. 66
بند اول : آگاه سازی بزه دیدگان بالقوه برای تقویت سیبل های مجرمانه……………………………….. 66
بند دوم : نقش رسانه در ایجاد شفافیت بیشتر به عنوان عامل پیشگیری از بزهکاری اقتصادی…….. 67
گفتار دوم : پیشگیری وضعی از جرایم متعارف و خشونت آمیز به کمک رسانه ها………………….. 67
گفتار سوم : نقش پیشگیرانه رسانه از طریق تعامل با نظام عدالت کیفری………………………………. 68
بند اول : نقش رسانه ها درتعامل و همکاری با نظام عدالت کیفری…………………………………….. 68
بند دوم : انتشار روند محاکمات و آگاه سازی عمومی نسبت به فعالیت نظام عدالت کیفری…….. 68
بند سوم : انتشار احکام محکومیت و نحوه مجازات بزه کاران و تأثیر آن در باز دارندگی از وقوع جرم 70
گفتار چهارم : نقش رسانه در روشن سازی و ایجاد فرهنگ قانونی…………………………………….. 70
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-10-18] [ 12:17:00 ق.ظ ]
|