پایان نامه ارشد رشته حقوق: استقلال آموزشی مالی و اداری دانشگاهها |
بنداول:قانون اساسی.. …………………………………………………………………. 15
بنددوم: سندچشم انداز. …………………………………………………………………. 16
الف:بندالف ماده 49 قانون برنامه چهارم توسعه. ……………………………………………….. 17
ب:بندب ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه. …………………………………………………. 17
فصل سوم : وضعیت ایران. …………………………………………………………………. 18
مبحث اول:سیرتاریخی.. …………………………………………………………………. 18
مبحث دوم:پیشینه موضوع. …………………………………………………………………. 20
بخش دوم:استقلال سازمانی،استقلال محتوایی،استقلال مالی واداری.. …………………. 21
فصل اول:قلمرو استقلال سازمانی(Institutional Autonomy) 21
گفتاراول:تعریف وتبیین موضوع. …………………………………………………………………. 22
بنداول:تعریف… …………………………………………………………………. 22
گفتاردوم: قلمرو استقلال سازمانی.. ……………………………………………………….. 23
گفتارسوم: سطوح آموزش در كشورهای مختلف… ……………………………………………… 24
مبحث اول:هیات امنا …………………………………………………………………. 24
بنداول:تعریف وتبیین. …………………………………………………………………. 24
بنددوم:وظایف واختیارات هیات امنا قبل وبعداز تصویب ماده 49قانون برنامه چهارم تو سعه………………. 25
الف)وظایف واختیارات هیات امنا تا قبل از تصویب ماده 49قانو ن برنامه چهارم. ………………………… ر25
ب) وظایف و اختیارات هیئت های امنا در برنامه چهارم توسعه. …………………………………………………. 25
بند سوم:جایگاه تطبیقی استقلال. …………………………………………………………………. 27
الف)آمریکا …………………………………………………………………. 27
ب)کانادا …………………………………………………………………. 27
ج)استرالیا …………………………………………………………………. 28
گفتارچهارم:مسائل ساختاری درسطح وزارت.. ……………………………………………….. 29
مبحث اول: شورای انقلاب فرهنگی.. …………………………………………………………………. 30
مبحث دوم:رفع موانع ساختاری درسطح فراوزارتی.. …………………………………………………… 33
فصل دوم:قلمرواستقلال محتوایی.. …………………………………………………………………. 34
گفتار اول:تعریف وتبیین وتاریخچه. …………………………………………………………………. 34
مبحث اول:تعریف استقلال. …………………………………………………………………. 34
بند اول:استقلال محتوایی.. …………………………………………………………………. 34
مبحث دوم:سیرتاریخی(ی بر مفاهیم و مبانی استقلال و آزادی علمی دانشگاه) …………………………………………………………………. 36
مبحث سوم:آزادی علمی.. …………………………………………………………………. 37
مبحث سوم:قلمرواستقلال محتوایی.. …………………………………………………………………. 38
الف)هیات امنا وآزادی علمی.. …………………………………………………………………. 38
ب)دانشجو وآزادی علمی.. …………………………………………………………………. 38
ج)هیات علمی وآزادی علمی.. …………………………………………………………………. 39
د) حق دسترسی آزاد به اطلاعات و دانش… …………………………………………………………………. 39
ه) استقلال دانشگاه ها در گزینش استاد و دانشجو. …………………………………………………………………. 40
ط) امكان تعامل آزاد علمی با محیط جهانی.. …………………………………………………………………. 40
ظ) تقویت بخشی غیر دولتی آموزش عالی و انجمن های علمی.. …………………………………………….. 40
مبحث چهارم:پی آمدهای نفی استقلال…………………………………………………………………. . 41
گفتاردوم:حدود آزادی آکادمیک… …………………………………………………………………. 42
بند اول : حدود آزادی آکادمیک در موسسات آموزشی و پژوهشی.. …………………………………………… 44
مبحث دوم:گزینش و استخدام اساتید………………………………………………………………….. 48
گفتارسوم:اعضای جامعه علمی.. …………………………………………………………………. 49
مبحث اول:اساتید. …………………………………………………………………. 49
اولین دی نفع ازادی آکادمیک اساتید هستند برای دانستن چگونگی این آزادی وکم وکیف آن وروشن تر شدن بحث پرسش های ذیل مطرح شده.. …………………………………………………………………. 50
الف: موسسات آموزشی.. …………………………………………………………………. 55
ب: دانشجویان. …………………………………………………………………. 55
فصل سوم:قلمرواستقلال اداری ومالی.. …………………………………………………………………. 57
گفتاراول:تعریف وتبیین مفاهیم وسیرتاریخی قوانین ومقررات مالی واداری دانشگاهها …………………………. 57
مبحث اول:تعریف وتبیین مفاهیم. …………………………………………………………………. 57
مبحث دوم:سیرتاریخی قوانین ومقررات مالی واداری.. …………………………………………………………………. 58
گفتاردوم:وظایف واختیارات هیات امنا درزمینه مسائل اداری ومالی.. …………………………………….. 60
گفتار سوم:فرصت ها…………………………………………………………………. 62
گفتارچهارم :چالش ها …………………………………………………………………. 66
چالش های عمده در اجرای بند الف ماده 49………………………………………………………………….. 66
گفتارچهارم:رویکرداصل44وبحث خصوصی سازی آموزش عالی.. …………………………………………….. 67
مبحث اول:استقلال دانشگاهی و رابطه آن با خصوصی سازی.. ………………………………………………. 68
مبحث دوم: عواقب و پیامدهای خصوصی سازی.. …………………………………………………………………. 69
نتیجه: ………………………………………………………………………………………………………… 71
منابع:………………………………………………………………………………………………………. 76
کتاب: …………………………………………………………………………………………………………….. 76
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-17] [ 09:29:00 ب.ظ ]
|