" مقالات تحقیقاتی و پایان نامه – جدول شماره۴-۳۶: مربوط به بررسی متغیر “میزان تأثیر دزدی دریایی بر خسارت بیمههای باربری” – 10 " |
“
متغیر Test Value = 9 میزان آزمون t درجه آزادی
df
سطح معناداری
Sig
اختلاف میانگین میزان تأثیر دزدی دریایی بر انتخاب مسیر تردد ۲٫۸۲۴ ۱۱۹ .۰۰۶ .۴۳
در جداول بالا نتایج آزمون آماری t تکنمونه ای برای بررسی متغیر “میزان تأثیر دزدی دریایی بر انتخاب مسیر تردد” آورده شده است.
بر طبق مقدار آزمون t (2/824) و با توجه به درجه آزادی ۱۱۹=d.f ، همچنین بر اساس معدل نظری متغیر (Test Value=9) با قبول خطای کمتر از ۰۱/۰ (Sig=0/006) و درجه اطمینان بیش از ۹۹/۰ میتوان نتیجه گرفت فرضیه معنادار شده و با میانگین نظری دارای تفاوت معناداری میباشد. یعنی فرضیه خنثی (۰H) که نشانگر عدم وجود رابطه است را نمیتوانیم بپذیریم و رد میکنیم.
بر اساس نتایج مندرج در جدول، میانگین میزان تأثیر دزدی دریایی بر انتخاب مسیر تردد ۹/۴۳ بوده و به میزان ۰/۴۳ نمره بیشتر از میانگین نظری میباشد. بنابرین میتوان گفت میزان تأثیر دزدی دریایی بر انتخاب مسیر تردد به صورت معناداری بالا میباشد.
جدول شماره۴-۳۴: مربوط به بررسی متغیر “میزان تأثیر دزدی دریایی بر افزایش حق بیمه”
One-Sample Statistics
متغیر تعداد میانگین انحراف معیار میزان تأثیر دزدی دریایی بر افزایش حق بیمه ۱۱۸ ۱۱٫۳۶ ۲٫۱۸۳
One-Sample Test
متغیر Test Value = 12 میزان آزمون t درجه آزادی
df
سطح معناداری
Sig
اختلاف میانگین میزان تأثیر دزدی دریایی بر افزایش حق بیمه -۳٫۱۶۳ ۱۱۷ .۰۰۲ -.۶۴
در جداول بالا نتایج آزمون آماری t تکنمونه ای برای بررسی متغیر “میزان تأثیر دزدی دریایی بر افزایش حق بیمه” آورده شده است.
بر طبق مقدار آزمون t (-3/163) و با توجه به درجه آزادی ۱۱۷=d.f، همچنین بر اساس معدل نظری متغیر (Test Value=12) با قبول خطای کمتر از ۰۱/۰ (Sig=0/002) و درجه اطمینان بیش از ۹۹/۰ میتوان نتیجه گرفت فرضیه معنادار شده (رابطه معکوس) و با میانگین نظری دارای تفاوت معناداری میباشد. یعنی فرضیه خنثی (۰H) که نشانگر عدم وجود رابطه است را نمیتوانیم بپذیریم و رد میکنیم.
بر اساس نتایج مندرج در جدول، میانگین میزان تأثیر دزدی دریایی بر افزایش حق بیمه ۱۱/۳۶ بوده و به میزان ۰/۶۴ نمره کمتر از میانگین نظری میباشد. بنابرین میتوان گفت میزان تأثیر دزدی دریایی بر افزایش حق بیمه به صورت معناداری پایین میباشد. (بر اساس اینکه در این تحقیق فرض بر این بوده که میزان تأثیر دزدی دریایی بر افزایش حق بیمه به صورت مثبت بوده و نتیجه نشان دهنده رابطه منفی و معکوس میباشد، در نتیجه فرضیه رد شده محسوب میگردد.
جدول شماره۴- ۳۵: مربوط به بررسی متغیر “میزان تأثیر دزدی دریایی بر قوانین بیمه داخلی و بین المللی”
One-Sample Statistics
متغیر تعداد میانگین انحراف معیار میزان تأثیر دزدی دریایی بر قوانین بیمه داخلی و بینالمللی ۱۱۷ ۱۰٫۸۷ ۱٫۹۵۴
One-Sample Tes
متغیر Test Value = 12 میزان آزمون t درجه آزادی
df
سطح معناداری
Sig
اختلاف میانگین میزان تأثیر دزدی دریایی بر قوانین بیمه داخلی و بینالمللی -۶٫۲۴۴ ۱۱۶ .۰۰۰ -۱٫۱۳
در جداول بالا نتایج آزمون آماری t تکنمونه ای برای بررسی متغیر “میزان تأثیر دزدی دریایی بر قوانین بیمه داخلی و بین المللی” آورده شده است.
بر طبق مقدار آزمون t (-6/244) و با توجه به درجه آزادی ۱۱۶=d.f ، همچنین بر اساس معدل نظری متغیر (Test Value=12) با قبول خطای کمتر از ۰۱/۰ (Sig=0/000) و درجه اطمینان بیش از ۹۹/۰ میتوان نتیجه گرفت فرضیه معنادار شده (رابطه معکوس) و با میانگین نظری دارای تفاوت معناداری میباشد. یعنی فرضیه خنثی (۰H) که نشانگر عدم وجود رابطه است را نمیتوانیم بپذیریم و رد میکنیم.
بر اساس نتایج مندرج در جدول، میانگین میزان تأثیر دزدی دریایی بر قوانین بیمه داخلی و بین المللی ۱۰/۸۷ بوده و به میزان ۱/۱۳نمره کمتر از میانگین نظری میباشد. بنابرین میتوان گفت میزان تأثیر دزدی دریایی بر قوانین بیمه داخلی و بین المللی به صورت معناداری پایین میباشد. (بر اساس اینکه در این تحقیق فرض بر این بوده که میزان تأثیر دزدی دریایی بر قوانین بیمه داخلی و بین المللی به صورت مثبت بوده و نتیجه نشاندهنده رابطه منفی و معکوس میباشد، در نتیجه فرضیه رد شده محسوب میگردد.)
جدول شماره۴-۳۶: مربوط به بررسی متغیر “میزان تأثیر دزدی دریایی بر خسارت بیمههای باربری”
One-Sample Statistics
متغیر تعداد میانگین انحراف معیار میزان تأثیر دزدی دریایی بر خسارت بیمه های باربری ۱۱۷ ۷٫۵۵ ۲٫۲۷۲
One-Sample Test
متغیر Test Value = 9 میزان آزمون t درجه آزادی
df
سطح معناداری
Sig
اختلاف میانگین میزان تأثیر دزدی دریایی بر خسارت بیمه های باربری -۶٫۹۱۶ ۱۱۶ .۰۰۰ -۱٫۴۵
در جداول بالا نتایج آزمون آماری t تکنمونه ای برای بررسی متغیر “میزان تأثیر دزدی دریایی بر خسارت بیمههای باربری” آورده شده است.
بر طبق مقدار آزمون t (-6/916) و با توجه به درجه آزادی ۱۱۶=d.f، همچنین بر اساس معدل نظری متغیر (Test Value=12) با قبول خطای کمتر از ۰۱/۰ (Sig=0/000) و درجه اطمینان بیش از ۹۹/۰ میتوان نتیجه گرفت فرضیه معنادار شده (رابطه معکوس) و با میانگین نظری دارای تفاوت معناداری میباشد. یعنی فرضیه خنثی (۰H) که نشانگر عدم وجود رابطه است را نمیتوانیم بپذیریم و رد میکنیم.
بر اساس نتایج مندرج در جدول، میانگین میزان تأثیر دزدی دریایی بر خسارت بیمههای باربری ۷/۵۵ بوده و به میزان ۱/۴۵ نمره کمتر از میانگین نظری میباشد. بنابرین میتوان گفت میزان تأثیر دزدی دریایی بر خسارت بیمههای باربری به صورت معناداری پایین میباشد. (بر اساس اینکه در این تحقیق فرض بر این بوده که میزان تأثیر دزدی دریایی بر خسارت بیمههای باربری به صورت مثبت بوده و نتیجه نشاندهنده رابطه منفی و معکوس میباشد، در نتیجه فرضیه رد شده محسوب میگردد.)
برای رتبه بندی متغیرهای مورد مطالعه و تعیین بیشترین و کمترین اهمیت هرکدام از متغیرها از مدل فریدمن استفاده گردید.
جدول شماره۴-۳۷ : رتبه بندی متغیرهای ۵ گانه تحقیق
عنوان متغیر میانگین رتبه رتبه افزایش پوشش بیمهای ۳/۸۸ ۱ انتخاب مسیر تردد ۳/۶۷ ۲ افزایش حق بیمه ۲/۹۴ ۳ قوانین بیمه داخلی و بین المللی ۲/۵۷ ۴ خسارت بیمههای باربری ۱/۹۳ ۵
“
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1401-09-21] [ 11:40:00 ق.ظ ]
|