پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی گرایش بالینی: بررسی شیوع اختلال های اضطرابی و عوامل جمعیت شناختی مرتبط با آن … |
3-3-2اختلال وحشت زدگی………………………………………………………………………………………………………………………….31
1-3-3-2 ویژگی های تشخیصی اختلال وحشت زدگی بر مبنایDSM-5……………………………………………….31
2-3-3-2همه گیری اختلال وحشت زدگی…………………………………………………………………………………………………..34
3-3-3-2مسایل تشخیصی مرتبط به فرهنگ……………………………………………………………………………………………….35
4-3-3-2پیامدهای عملکردی اختلال وحشت زدگی…………………………………………………………………………………..35
5-3-3-2تصریح کننده های حمله وحشت زدگی……………………………………………………………………………………….36
6-3-3-2ویژگی های تشخیصی حمله های وحشت زدگی…………………………………………………………………………..37
7-3-3-2همه گیری حمله های وحشت زدگی…………………………………………………………………………………………….38
8-3-3-2پیامدهای عملکردی حمله های وحشت زدگی…………………………………………………………………………….39
4-3-2اختلال گذرهراسی………………………………………………………………………………………………………………………………39
1-4-3-2 ویژگی های تشخیصی اختلال گذرهراسی بر مبنایDSM-5……………………………………………………39
2-4-3-2همه گیری اختلال گذر هراسی……………………………………………………………………………………………………..42
3-4-3-2پیامدهای عملکردی اختلال گذر هراسی………………………………………………………………………………………43
5-3-2اختلال اضطراب منتشر……………………………………………………………………………………………………………………….44
1-5-3-2 ویژگی های تشخیصی اختلال اضطراب منتشر بر مبنایDSM-5…………………………………………….44
2-5-3-2همه گیری اختلال اضطراب منتشر……………………………………………………………………………………………….46
3-5-3-2مسایل تشخیصی مربوط به فرهنگ……………………………………………………………………………………………….46
4-5-3-2پیامدهای عملکردی اختلال اضطراب منتشر…………………………………………………………………………………47
6-3-2اختلال اضطرابی وابسته به مصرف مواد و دارو…………………………………………………………………………………..48
1-6-3-2 ویژگی های تشخیصی اختلال اضطراب وابسته به مصرف مواد و دارو بر مبنایDSM-5…………48
2-6-3-2همه گیری اختلال اضطرابی وابسته به مصرف مواد و دارو……………………………………………………………49
7-3-2اختلال اضطرابی وابسته به سایر شرایط پزشکی………………………………………………………………………………..50
1-7-3-2 ویژگی های تشخیصی اختلال اضطرابی وابسته به سایر شرایط پزشکی بر مبنایDSM-5……..50
2-7-3-2 همه گیری اختلال اضطرابی وابسته به سایر شرایط پزشکی……………………………………………………..51
4-2شیوع شناسی…………………………………………………………………………………………………………………………………………..51
1-4-2مولفه های اصلی تعریف شیوع شناسی…………………………………………………………………………………………….51
2-4-2مفهوم میزان بروز و همه گیری در مطالعات شیوع شناسی…………………………………………………………..53
1-2-4-2همه گیری………………………………………………………………………………………………………………………………………55
2-2-4-2میزان بروز……………………………………………………………………………………………………………………………………….56
3-4-2اهمیت بافت در مطالعات شیوع شناسی…………………………………………………………………………………………….56
4-4-2فنون مناسب در مطالعات شیوع شناسی…………………………………………………………………………………………….57
5-2شیوع شناسی اختلال های روانپزشکی…………………………………………………………………………………………………..58
6-2شیوع شناسی اختلال های روانپزشکی در ایران……………………………………………………………………………………..59
7-2شیوع شناسی اختلال های اضطرابی……………………………………………………………………………………………………….62
8-2تفاوت های بین فرهنگی در همه گیری اختلال های اضطرابی…………………………………………………………..63
9-2وابسته های اجتماعی جمعیت شناختی همه گیری اختلال های اضطرابی……………………………………….64
10-2خلاصه فصل…………………………………………………………………………………………………………………………………………..65
فصل سوم…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………66
1-3مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….67
2-3طرح پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………….67
3-3جامعه آماری، نمونه پژوهش، روش نمونه گیری………………………………………………………………………………….67
4-3ابزار پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………..68
1-4-3مصاحبه تشخیصی جامع بین الملل……………………………………………………………………………………………………68
5-3روند گردآوری اطلاعات……………………………………………………………………………………………………………………………69
6-3روش تجزیه و تحلیل اطلاعات………………………………………………………………………………………………………………..70
7-3خلاصه فصل…………………………………………………………………………………………………………………………………………….70
فصل چهارم……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..71
1-4مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….72
2-4 تجزیه و تحلیل داده های گرد آوری شده…………………………………………………………………………………………….72
1-2-4 آزمون سوال های پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………73
فصل پنجم……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..94
1-5 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….95
2-5 بحث و نتیجه گیری یافته های پژوهش………………………………………………………………………………………………95
3-5 محدودیت های پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………….101
4-5 پیشنهادات پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………101
منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………………………………………….102
منابع لاتین……………………………………………………………………………………………………………………………………………………103
فهرست جداول
جدول 1-1 جدول متغیرها…………………………………………………………………………………………………………………………….12
جدول1-2 ملاک های تشخیصیDSM-5 برای اختلال هراس خاص……………………………………………………….22
جدول2-2 ملاک های تشخیصیDSM-5 برای اختلال اضطراب اجتماعی………………………………………………..27
جدول3-2 ملاک های تشخیصیDSM-5 برای اختلال وحشت زدگی………………………………………………………33
جدول4-2 ملاک های تشخیصیDSM-5 برای اختلال گذر هراسی………………………………………………………….41
جدول5-2 ملاک های تشخیصیDSM-5 برای اختلال اضطراب منتشر……………………………………………………45
جدول6-2 ملاک های تشخیصیDSM-5 برای اختلال اضطرابی وابسته به مصرف مواد…………………………..48
جدول7-2 ملاک های تشخیصیDSM-5 برای اختلال اضطرابی وابسته به سایر شرایط پزشکی………….51
جدول8-2تفاوت بین همه گیری و میزان بروز………………………………………………………………………………………………54
جدول9-2نتایج مطالعات همه گیرشناسی در ایران از سال1964تا 1381…………………………………………………60
جدول 1-4 توزیع مشخصه های جمعیت شناختی افراد مورد بررسی…………………………………………………………72
جدول 2-4شیوع اختلال های اضطرابی به تفکیک مشخصههای جمعیتشناختی …………………………………….74
جدول 3-4شیوع اختلال هراس خاص به تفکیک مشخصههای جمعیتشناختی………………………………………..76
جدول 4-4شیوع اختلال اضطراب اجتماعی به تفکیک مشخصههای جمعیتشناختی…………………………..78
جدول5-4شیوع اختلال گذر هراسی به تفکیک مشخصههای جمعیتشناختی………………………………………..80
جدول 6-4شیوع اختلال وحشتزدگی به تفکیک مشخصههای جمعیتشناختی……………………………………..82
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-17] [ 03:53:00 ب.ظ ]
|