پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری :بررسی تأثیر عوامل رضایت مندی بیمه شدگان بر درآمد … |
معیار مالی در نظر گرفته شد. جامعه آماری شعب شركت بیمه آتیه سازان حافظ در سراسر كشور انتخاب گردید. كه با استفاده از فرمول تعیین نمونه برای جامعه نامشخص حجم نمونه 196 تعیین گردید و پرسشنامه ای حاوی 34 سؤال جهت سنجش معیار غیرمالی رضایتمندی مشتریان منتشر و تعداد 175 پاسخ نامه، حدود 89% پاسخ نامه ها جمع آوری گردید. برای آزمون فرضیه ها ازآزمون t تك نمونه ای و همچنین محاسبه ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون انجام شد و از آماره های t و F استفاده شد. جهت انجام تجزیه تحلیل آماری نرم افزارهای (0/16) SPSS2و (0/8) STATISTICA مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد كه علی رغم بالا بودن میزان رضایتمندی بیمه شدگان در تمام شعبات، عوامل رضایتمندی، (میزان و نحوه انجام تعهدات)، (شرایط كیفی حاكم بر شركت بیمه) (مراكز درمانی طرف قرارداد شركت بیمه) با درآمد این شركت رابطه معناداری وجود ندارد.
مقدمه:
پیچیدگی محیط عرصه رقابتی كسب و كار وافزایش انتظارات مشتریان، ضرورت آگاهی از نقاط قوت و ضعف سازمان و بهبود مستمر بهره وری را پیش از پیش آشكار نموده است. از این رو مدیران امروز در جستجوی دستیابی به یك راه حل جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر جهت ارزیابی عملكرد سازمان خود بوده تا ضمن حصول اطمینان از اجرای استراتژی های خود، بتوانند اطلاعات دقیق و كافی از جایگاه امروز خویش را به دست آورده و با نگاه به آینده، موجبات ارتقاء و بهبود سازمان خود را فراهم نمایند. یك متد ارزیابی، بایستی قادر باشد كه وضعیت كلی سازمان را نسبت به اهداف سازمانی (بلحاظ فاصله تا هدف) در هر لحظه ارائه نماید. همچنین جایگاه سازمان را در ارتباط با محیط پیرامون(بازار، رقبا و سازمان های دیگر) مشخص كند، علاوه بر اینها نشانگر میزان اثر بخشی كلیه فعالیت های صورت گرفته در سازمان نیز باشد. از جامع ترین و كاملترین روش های موجود كه در عصر حاضر بسیار مورد استقبال قرار گرفته و از دستارود های آن استفاده می نماید روش كارت ارزیابی متوازن می باشد. روش مزبور با تأكید و تمركز بر چهار جنبه كلیدی و محوری مالی، مشتری، فرایندها و رشد و یادگیری سازمانی، كه تمامی فرآیندها و انتظارات سازمان ها را شامل می شود نسبت به تهیه معیارها و شاخص های مورد نیاز و ارزیابی سازمان بر مبنای تحقق مقادیر آنها و بر اساس برنامه های عملیاتی مصوب صورت می پذیرد. با توجه به اهمیت مشتریان شركت های بیمه كه اصلی ترین سرمایه این شركت ها به شمار میروند در تحقیق حاضر به بررسی رضایتمندی ایشان بر درآمد شركت بیمه مكمل درمان می پردازیم.
مقدمه
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-10-18] [ 02:40:00 ق.ظ ]
|
پاسخ دهید