ریاضی…………………………………………………………………………………….. 30

        • مقدمه……………………………………………………………………………………… 31
        • تعیین اولویت کوتاهترین مسیر )سناریو اول(…………………………………. 31

            • تعریف و نمایش شبکه…………………………………………………… 31
            • عملیات اولیه ریاضی……………………………………………………… 35
            • الگوریتم کوتاه­ترین مسیر………………………………………………… 37
        • مدل تعیین سیاست بهینه در سناریو دوم…………………………………………… 40
        • روش حل مدل………………………………………………………………………….. 43

فصل چهارم: نتایج محاسبات………………………………………………………………………………. 46

        • مقدمه……………………………………………………………………………………… 47
        • مثال توضیحی سناریوی اول………………………………………………………….. 47
        • الگوریتم حداقل برش مجموعه­ها……………………………………………………. 49
        • مثال نمونه سناریوی دوم………………………………………………………………. 54

            • تحلیل حساسیت روش حل مدل سناریو دوم………………………… 61

فصل پنجم: نتیجه­گیری و پیشنهادها………………………………………………………………………. 63

        • نتیجه­گیری………………………………………………………………………………… 64
        • پایان نامه

        • پیشنهادها برای کارهای آتی………………………………………………………….. 64

فهرست منابع……………………………………………………………………………………………………65

مراجع فارسی………………………………………………………………………………………. 66

مراجع لاتین………………………………………………………………………………………… 66

چکیده انگلیسی…………………………………………………………………………………………………71
فهرست شکل­ها

شکل 2- 1. دسته­بندی کلی مسایل برنامه­ریزی تسهیلات……………………………………………….. 8

شکل 2- 2. دسته­بندی نوین مسایل مکان­یابی …………………………………………………………… 11

شکل 3-1. یک مثالی از شبکه عددگذاری شده متوالی…………………………………………………. 34

شکل 3-2. نمودار الگوریتم حداقل مسیر…………………………………………………………………. 39

شکل 3-3. وضعیت تسهیلات تخصیص داده شده و مسیرهای ارتباطی و مرکز زلزله………….. 40

شکل 4-1. ماتریس مسیر [MP]…………………………………………………………………………… 48

شکل 4-2. ماتریس کلیدی [KEY]………………………………………………………………………. 49
فهرست جدول­ها

جدول 3-1. ماتریس ارتباطات داخلی ………………………………………………………… 34

جدول 4-1. پارامترهای ورودی مسئله اول………………………………………………………………. 51

جدول 4-2. خروجی­های مسئله اول………………………………………………………………………. 52

جدول 4-3. پارامترهای ورودی مسئله دوم………………………………………………………………. 53

جدول 4-4. خروجی­های مسئله دوم……………………………………………………………………….54

جدول 4-5. پارامترهای ورودی مسئله سوم……………………………………………………………… 55

جدول 4-6. خروجی­های مسئله سوم………………………………………………………………………56

جدول 4-7. پارامترهای ورودی مسئله چهارم…………………………………………………………… 57

جدول 4-8. خروجی­های مسئله چهارم……………………………………………………………………58

جدول 4-9. پارامترهای ورودی مسئله پنجم…………………………………………………………….. 59

جدول 4-10. خروجی­های مسئله پنجم……………………………………………………………………60

جدول 4-11. خروجی­های مسائل نمونه…………………………………………………………………..61

جدول 4-12. خروجی­های مسئله اول در حالت تغییر مسئله…………………………………………62

چکیده:

سوانح طبیعییکی از بحرانهایی است که امکان پیش­بینی آن بسیار مشکل و یا غیرممکن است. معمولا پس از وقوع هر سانحه طبیعی، وضعیت تامین، نگهداری و توزیع موادغذایی و دارویی و خدماتی با هرج و مرج و بی­نظمی شدید همراه می­باشد و مشکلات بیشماری برای افراد آسیب­دیده و مسئولین ایجاد می­نماید. در نتیجه یکی از مهمترین وظایف افراد مسئول برنامه­ریزی و ایجاد مراکز خدماتی در منطقه­ای مناسب برای کمک­رسانی سریعتر به افراد آسیب­دیده می­باشد.

تحقیق حاضر از دو سناریو تشکیل شده است. در سناریو اول با اجرای الگوریتم­هایی که در گذشته پیشنهاد شده اولویت­ کوتاه­ترین مسیر را بدست می­آوریم و سپس در سناریو دوم با ارائه یک مدل دو هدفه سعی می­شود که در صورت تخریب مسیرهای ارتباطی تخصیص داده شده در کمترین زمان و هزینه بهترین سیاست تعمیر یا استفاده از امکانات پیشرفته حمل و نقل یا جایگزینی مسیرهای ارتباطی آسیب دیده با اولویت بعدی، اتخاذ شود. سپس مدل دو هدفه ارائه شده در این تحقیق با روش برنامه­ریزی آرمانی فازی حل گردیده و با چند مسئله بهاعتبارسنجیمدل پرداخته می­شود.

مقدمه

بلایای طبیعی سالانه عامل کشته شدن میلیونها نفر و موجب ایجاد ناتوانی و خسارتهای مالی در سراسر جهان می­شود. ایران نیز به عنوان یک کشور در حال توسعه یکی از مستعدترین مناطق جغرافیایی برای حوادث غیرمترقبه محسوب می­گردد و آن را یکی از ده کشور بلاخیز دنیا می­دانند که تقریبا 90 درصد از جمعیت آن در معرض بلایای طبیعی قرار دارند. با توجه به اینکه بلایای طبیعی بهداشت، سلامت و رفاه جامعه را تحت تاثیر قرار می­دهند، ارائه خدمات سلامتی مناسب عامل اصلی بقا و کاهش مرگ و میر و رفاه افراد در مراحل بعد از وقوع چنین حوادثی می­باشد. از طرفی سوانح و بحرانها اغلب ناگهانی می­باشند و در صورت تدریجی بودن نیز به بشر فرصت کافی نداده و ضایعات، خسارات و تخریب­های شدید محیطی را به دنبال می­آورند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...