پایان نامه مهندسی صنایع گرایش صنایع: بهینه سازی پایدار مکان یابی هاب با محدودیت ظرفیت در یک محیط رقابتی |
2-1-1- مقدمه : 12
2-2- شبکه های هاب با تخصیص تکی وچندگانه. 12
2-3- مدل ها و روش های حل.. 14
2-3-1- مدل تک تخصیصی.. 14
2-3-2- مدل چند تخصیصی.. 16
2-3-3- مدل های با هزینه ثابت ایجاد و ظرفیت محدود. 17
2-4- مکان یابی هاب در محیط رقابتی : 18
2-4-1- پیشینه مکان یابی هاب در محیط رقابتی : 18
2-5- استواری، مفهوم و نقش آن در تحقیق در عملیات… 19
2-5-1- مدل استوار مبتنی بر سناریو. 23
2-5-2- پیشینه مدل استواری در مکان یابی هاب : 30
فصل سوم : روش تحقیق.. 32
3-1- مقدمه. 33
3-1-1- فرضیات مساله: 33
3-2 – مدل پیشنهادی.. 34
3-2-1- اندیس مجموعه ها 34
3-2-2- پارامترها: 34
3-2-3- متغیرها: 35
3-2-4 تابع هدف و محدودیت ها 36
3-2-5- پیاده سازی مدل استوار. 41
3-2-6- خطی سازی محدودیت غیرخطی : 43
3-3- الگوریتم ژنتیک… 44
3-3-1- نمایش کروموزوم: 45
3-3-2- آغازسازی: 45
3-3-3- ارزیابی: 46
3-3-4- معیار توقف : 47
3-3-5- نخبه گرایی.. 47
3-3-6- عملگر تقاطع. 48
3-3-7- عملگر جهش… 48
3-3-8- انتخاب… 49
3-3-9- معیار توقف… 50
فصل چهارم : محاسبات و یافته های تحقیق.. 52
4-1- معرفی مساله. 53
4-2- نتایج الگوریتم ژنتیک… 56
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات… 60
5-1- نتیجه گیری.. 60
5-2- پیشنهادات… 61
منابع و مآخذ : 63
Abstract 67
فهرست جداول
جدول (4-1)هزینه ثابت ایجاد هاب… 53
جدول (4-2)ظرفیت هاب ها 54
جدول(4-3) پارامترهای مدل استوار. 54
جدول (4-4) انواع مختلف تقاضا در سناریو ها 55
جدول (4-5) انواع مختلف هزینه در سناریو ها 55
جدول(4-6) نحوه تخصیص مراکز تقاضا به هاب ها در سناریو های مختلف… 56
جدول (4-7)مقادیر پارامترهای الگوریتم ژنتیک… 57
جدول(4-8) نتایج محاسبات برای اندازه های مختلف گره ها 58
فهرست شکل ها
شکل 1-1 . وظایف هاب درشبکه. 3
شکل 1-2 ساختار شبکه حمل ونقل با درنظرگرفتن هاب در مقایسه با شبکه های کلاسیک… 4
شکل (2-2)طبقه بندی مسایل هاب… 14
شکل(3-1).نحوه نمایش کروموزوم. 45
شکل(3-2) روند آغازسازی.. 46
شکل(3-3) روند ارزیابی.. 47
شکل(3-4) عملگر تقاطع. 48
شکل(3-5) عملگر جهش نوع 1. 49
شکل(3-6)عملگر جهش نوع 2. 49
شکل(3-7) فلوچارت الگوریتم ژنتیک… 51
فصل اول : مقدمه و کلیات تحقیق
چکیده
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-17] [ 08:40:00 ب.ظ ]
|