پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………. 10

1-6 تعریف اصطلاحات و مفاهیم ……………………………………………………………………………………………………….. 10

1-6-1 تسهیم دانش………………………………………………………………………………………………………………………….. 10

1-6-2 قابلیت جذب دانش ……………………………………………………………………………………………………………….. 11

1-6-3 بهبود کیفیت علمی ……………………………………………………………………………………………………………….. 12

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه ی پژوهش

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 14

قسمت اول : تسهیم دانش …………………………………………………………………………………………………………………. 15

2-1 دانش و انواع آن …………………………………………………………………………………………………………………………. 15

2-2 مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………………………………….. 17

2-3 مفهوم تسهیم دانش……………………………………………………………………………………………………………………. 19

2-4 مدل های تسهیم دانش………………………………………………………………………………………………………………. 21

2-4-1 مدل عمل منطقی…………………………………………………………………………………………………………………… 22

2-4-2 مدل رفتار برنامه ریزی شده…………………………………………………………………………………………………….. 23

2-4-3 مدل تسهیم دانش هندریکس…………………………………………………………………………………………………. 24

2-4-4 مدل تسهیم دانش یانگ و هولدن……………………………………………………………………………………………. 24

2-4-5 مدل تسهیم دانش لی و الهوامد……………………………………………………………………………………………….. 26

2-4-6 مدل تسهیم دانش واندن هوف و وان وینن……………………………………………………………………………….. 27

2-5 مؤلفه های کلیدی تسهیم دانش………………………………………………………………………………………………….. 28

2-6 موانع تسهیم دانش……………………………………………………………………………………………………………………… 29

عنوان

صفحه

 

2-7 اهمیت تسهیم دانش………………………………………………………………………………………………………………….. 32

2-8 تسهیم دانش در آموزش عالی……………………………………………………………………………………………………… 33 قسمت دوم : قابلیت جذب دانش…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 35

2-9 مفهوم قابلیت جذب دانش………………………………………………………………………………………………………….. 35

2-10 انواع قابلیت جذب دانش…………………………………………………………………………………………………………… 36

2-10-1 قابلیت جذب بالقوه …………………………………………………………………………………………………………….. 36

2-10-2 قابلیت جذب بالفعل ……………………………………………………………………………………………………………. 37

2-10-3 قابلیت جذب مطلق …………………………………………………………………………………………………………….. 38

2-10-4 قابلیت جذب نسبی……………………………………………………………………………………………………………… 39

2-11 مدل های قابلیت جذب دانش…………………………………………………………………………………………………… 41

2-11-1 مدل قابلیت جذب دانش کوهن و لونیتال………………………………………………………………………………. 41

2-11-2 مدل قابلیت جذب دانش زهرا و جرج …………………………………………………………………………………… 42

2-11-3 مدل قابلیت جذب دانش منبیوا و همکاران…………………………………………………………………………….. 43

2-11-4 مدل قابلیت جذب دانش لین و همکاران ………………………………………………………………………………. 44

2-11-5 مدل قابلیت جذب دانش تودوروا و داریسین ………………………………………………………………………….. 45

2-12 مؤلفه های کلیدی قابلیت جذب دانش …………………………………………………………………………………….. 47

2-13 اهمیت قابلیت جذب دانش درنوآوری سازمان…………………………………………………………………………… 49

2-14 قابلیت جذب دانش و آموزش عالی……………………………………………………………………………………………. 50

قسمت سوم : بهبود کیفیت علمی ……………………………………………………………………………………………………… 53

2-15 مفهوم کیفیت………………………………………………………………………………………………………………………….. 53

2-16 کیفیت در آموزش عالی…………………………………………………………………………………………………………….. 54

2-17مدیریت کیفیت فراگیردر آموزش عالی……………………………………………………………………………………… 56

2-18 اعتباربخشی و تضمین کیفیت در آموزش عالی………………………………………………………………………….. 57

2-19 مدل های جدید اعتباربخشی در آموزش عالی……………………………………………………………………………. 58

2-19-1 برنامه بهبود کیفیت علمی (AQIP)…………………………………………………………………………………….. 58

2-19-1-1 ارزشها و مؤلفه های برنامه بهبود کیفیت علمی…………………………………………………………………. 60

2-19-1-2 محاسن برنامه بهبود کیفیت علمی……………………………………………………………………………………. 64

عنوان

صفحه

 

2-19-2 برنامه ارزیابی و ارتقاء کیفیت (PEAQ)……………………………………………………………………………….. 66

2-19-2 مدل مسیر ………………………………………………………………………………………………………………………….. 68

2-20 ارتباط بین مدل کیفیت بالدریج و برنامه بهبود کیفیت علمی…………………………………………………….. 70

2-21 یادگیری سازمانی و برنامه بهبود کیفیت علمی…………………………………………………………………………… 73

قسمت چهارم : ارتباط تسهیم دانش ، قابلیت جذب دانش و بهبود کیفیت علمی………………………………… 75

2-22 تسهیم دانش و قابلیت جذب دانش…………………………………………………………………………………………… 75 2-23 رابطه تسهیم دانش و قابلیت جذب دانش با بهبود کیفیت علمی………………………………………………………………………………………… 77

2-24 الگوی مفهومی پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………. 77

قسمت پنجم : پژوهش های مرتبط با موضوع پژوهش ………………………………………………………………………… 78

2-25 پژوهش های انجام شده در خارج………………………………………………………………………………………………. 79

2-26 پژوهش های انجام شده در ایران ………………………………………………………………………………………………. 81

2-27 خلاصه فصل …………………………………………………………………………………………………………………………… 83

فصل سوم : روش شناسی پژوهش

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 85 3-1 روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 85

مقالات و پایان نامه ارشد

3-2 جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………. 86

3-3 برآورد حجم نمونه………………………………………………………………………………………………………………………. 86

3-4 روش نمونه گیری……………………………………………………………………………………………………………………….. 88

3-5 ابزار اندازه گیری………………………………………………………………………………………………………………………….. 91

3-5-1 روایی پرسشنامه ها…………………………………………………………………………………………………………………. 92

3-5-2 پایایی پرسشنامه ها……………………………………………………………………………………………………………….. 93 3-6 شیوه جمع آوری اطلاعات ……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 94

3-7 روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………… 95

فصل چهارم: یافته های پژوهش

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 98 4-1 توصیف نمونه بر حسب ویژگی های جمعیت شاختی……………………………………………………………………………………………………. 99

4-1-1 جنسیت…………………………………………………………………………………………………………………………………. 99

عنوان

صفحه

 

4-1-2 مرتبه علمی……………………………………………………………………………………………………………………………. 99

4-1-3 رشته تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………….. 100 4-1-4 دانشگاه محل خدمت………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 100

4-1-5 دانشگاه محل اخذ آخرین مدرک تحصیلی……………………………………………………………………………….. 101

4-1-6 سنوات خدمت………………………………………………………………………………………………………………………… 101

4-2 بررسی نتایج پرسشنامه ها …………………………………………………………………………………………………………. 102

4-3 بررسی نرمال بودن توزیع نمرات مؤلفه های تسهیم دانش ، قابلیت جذب دانش و بهبود کیفیت

علمی………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 111

4-3-1 بررسی نرمال بودن توزیع نمرات مؤلفه های تسهیم دانش برحسب نظرات اعضای هیئت علمی

دانشگاه ها………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 111

4-3-2 بررسی نرمال بودن توزیع نمرات مؤلفه های قابلیت جذب دانش برحسب نظرات اعضای هیئت

علمی دانشگاه ها………………………………………………………………………………………………………………………………… 113

4-3-2 بررسی نرمال بودن توزیع نمرات مؤلفه های بهبود کیفیت علمی برحسب نظرات اعضای هیئت

علمی دانشگاه ها………………………………………………………………………………………………………………………………… 114

4-4 تحلیل عاملی تأئیدی عامل ها در قالب مدل های اندازه گیری……………………………………………………….. 117

4-4-1 تحلیل عاملی تأییدی مدل اندازه گیری اهدای دانش……………………………………………………………….. 117

4-4-2 تحلیل عاملی تأییدی مدل اندازه گیری گردآوری دانش…………………………………………………………….. 118

4-4-3 تحلیل عاملی تأییدی مدل اندازه گیری توانایی کارکنان……………………………………………………………. 120

4-4-4 تحلیل عاملی تأییدی مدل اندازه گیری انگیزش کارکنان…………………………………………………………… 121

4-4-5 تحلیل عاملی تأییدی مدل اندازه گیری درک نیازهای دانشجویان………………………………………………. 122

4-4-6 تحلیل عاملی تأییدی مدل اندازه گیری کمک به یادگیری دانشجویان………………………………………… 124

4-4-7 تحلیل عاملی تأییدی مدل اندازه گیری رهبری و ارتباطات………………………………………………………… 125

4-4-8 تحلیل عاملی تأییدی مدل اندازه گیری ارزش قائل شدن برای افراد……………………………………………. 127

4-4-9 تحلیل عاملی تأییدی مدل اندازه گیری حمایت از فعالیت های سازمان……………………………………… 128

4-5 بررسی فرضیه های پژوهش…………………………………………………………………………………………………………. 130

4-5-1 فرضیه اول………………………………………………………………………………………………………………………………. 130

4-5-2 فرضیه دوم……………………………………………………………………………………………………………………………… 133

4-5-3 فرضیه سوم…………………………………………………………………………………………………………………………….. 136

عنوان

صفحه

 

4-5-4 فرضیه چهارم ………………………………………………………………………………………………………………………… 139

4-5-4 فرضیه پنجم ………………………………………………………………………………………………………………………….. 142

4-5-5-1 جنسیت…………………………………………………………………………………………………………………………….. 142

4-5-5-2 مرتبه علمی……………………………………………………………………………………………………………………….. 143

4-5-5-3 رشته تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………. 145

4-5-5-4 دانشگاه محل اخذ آخرین مدرک تحصیلی……………………………………………………………………………. 147

4-5-5-5 سنوات خدمت ………………………………………………………………………………………………………………….. 149

4-5-5-6 دانشگاه محل خدمت …………………………………………………………………………………………………………. 151

4-5-6 فرضیه ششم ………………………………………………………………………………………………………………………….. 153

4-5-6-1 جنسیت…………………………………………………………………………………………………………………………….. 153

4-5-6-2 مرتبه علمی……………………………………………………………………………………………………………………….. 153

4-5-6-3 رشته تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………. 154

4-5-6-4 دانشگاه محل اخذ آخرین مدرک تحصیلی……………………………………………………………………………. 156

4-5-6-5 سنوات خدمت……………………………………………………………………………………………………………………. 157

4-5-6-6 دانشگاه محل خدمت…………………………………………………………………………………………………………… 159

4-5-7 فرضیه هفتم ………………………………………………………………………………………………………………………….. 161

4-5-7-1 جنسیت…………………………………………………………………………………………………………………………….. 161

4-5-7-2 مرتبه علمی……………………………………………………………………………………………………………………….. 162

4-5-7-3 رشته تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………. 163

4-5-7-4 دانشگاه محل اخذ آخرین مدرک تحصیلی……………………………………………………………………………. 165

4-5-7-5 سنوات خدمت……………………………………………………………………………………………………………………. 166

4-5-7-6 دانشگاه محل خدمت…………………………………………………………………………………………………………… 167

4-5-8 آزمون ضریب همبستگی…………………………………………………………………………………………………………. 169

4-5-9 فرضیه کلی……………………………………………………………………………………………………………………………. 171

فصل پنجم: خلاصه ، بحث و نتیجه گیری

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 175

5-1 خلاصه موضوع و روش پژوهش……………………………………………………………………………………………………. 176

عنوان

صفحه

 

5-2 بحث و نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………………. 177

5-2-1 نتایج فرضیه ها………………………………………………………………………………………………………………………. 177

5-3 نتیجه گیری کلی و الگوی مبتنی بر نتایج پژوهش………………………………………………………………………… 188

5-4 محدودیت های پژوهش………………………………………………………………………………………………………………. 190

5-5 پیشنهادهای کاربردی…………………………………………………………………………………………………………………. 190

5-6 پیشنهادهای پژوهشی…………………………………………………………………………………………………………………. 192

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...