پایان نامه روانشناسی گرایش عمومی: رابطه تاب آوری و هوش معنوی با سلامت روان دانشجویان دانشگاه آزاد … |
سلامت روان در مکاتب مختلف… 51
نظریه های سلامتروان. 57
بازنگری پژوهش ها 62
فصل سوم: روش شناسی پژوهش… 68
مقدمه. 69
جامعه آماری.. 69
حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 69
خصوصیات آزمودنی ها 70
طرح پژوهش… 70
ابزار پژوهش… 71
نحوه انجام پژوهش… 74
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات… 75
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های پژوهش… 76
الف) یافته های توصیفی.. 77
ب) یافته های استنباطی مربوط به فرضیه های پژوهش… 79
ج) یافته های جانبی.. 81
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری.. 83
بحث و نتیجه گیری.. 84
محدودیت های پژوهش… 89
پیشنهادات پژوهش… 90
منابع. 91
پیوست ها 102
چکیده لاتین.. 109
فهرست جداول
جدول 2-1: مقایسه هوش معنوی و هوش متعارف… 31
جدول 3-1: توزیع دانشجویان برحسب جنسیت… 70
جدول 3-2: توزیع دانشجویان برحسب وضعیت تاهل.. 70
جدول4-1: میانگین و انحراف معیار تاب آوری، هوش معنوی و سلامت روان دانشجویان. 77
جدول4-2: میانگین و انحراف معیار تاب آوری، هوش معنوی و سلامت روان دانشجویان دختر و پسر 78
جدول4-3: میانگین و انحراف معیار تاب آوری، هوش معنوی و سلامت روان دانشجویان مجرد و متاهل 78
جدول 4-4: رابطه تاب آوری با سلامت روان دانشجویان. 79
جدول 4-5: رابطه هوش معنوی با سلامت روان دانشجویان. 80
جدول4-6: ربطه چندگانه بین تاب آوری و هوش معنوی با سلامت روان دانشجویان. 80
جدول4-7: نتایج تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) هوش معنوی، تاب آوری و سلامت روان دانشجویان دختر و پسر 81
جدول4-8: نتایج تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) هوش معنوی، تاب آوری و سلامت روان دانشجویان متاهل و مجرد 82
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه تاب آوری و هوش معنوی با سلامت روان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد بود. نمونه پژوهش شامل 225 نفر از دانشجویان بود که به صورت خوشه ایی چند مرحله ای انتخاب شدند و به ابزارهای پژوهش که عبارت بودند از پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون (2003)، پرسشنامه هوش معنوی امرام و درایر (2007) و پرسشنامه سلامت روان 25-SCL پاسخ دادند. طرح پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. برای تحلیل دادهها از روشهای آماری ضریب همبستگی ساده پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شد. نتایج نشان داد که بین تاب آوری با سلامت روان دانشجویان رابطه مثبت معناداری وجود دارد و بین هوش معنوی با سلامت روان رابطه مثبت معناداری وجود دارد. همچنین نتایج رگرسیون نشان داد بین تاب آوری و هوش معنوی با سلامت روان دانشجویان رابطه چند گانه وجود دارد و هوش معنوی بهترین پیش بینی کننده سلامت روان دانشجویان می باشد.
مقدمه
بدون شک کسب علم مهمترین و زیر بنایی ترین فعالیت های انسان است که نقش بسیار اساسی در زندگی فرد و همچنین، ایجاد فرهنگ و تمدن و پیشرفت وی دارد. توانایی کسب علم از پیشرفته ترین و ضروری ترین توانمندی یا فعالیت های پیچیده و عالی ذهن انسان است که اساس پیشرفت علمی وی را فراهم نموده و موجب شده تا به تمدن پیشرفته ای دست یابد. شرایط محیطی و فردی در تسهیل این مقوله نقش بسزایی دارند (شاوران و همکاران،1387).
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-17] [ 08:13:00 ب.ظ ]
|