……………………… 18

2-4-2 نظریۀ شناخت گرایی…………………………………………………………………………………………………… 19

2-4-3 نظریۀ سازنده گرایان……………………………………………………………………………………………………. 19

2-5 دسته بندی آموزش الکترونیکی.. 20

2-5-1 یادگیری شخصی………………………………………………………………………………………………………… 20

2-5-2 یادگیری جمعی…………………………………………………………………………………………………………… 21

2-5-3 کلاس های مجازی………………………………………………………………………………………………………. 21

2-6 آموزش از راه دور. 21

2-6-1 نسلهای آموزش از راه دور…………………………………………………………………………………………… 22

2-6-1-1 نسل اول………………………………………………………………………………………………………………..23

2-6-1-2 نسل دوم………………………………………………………………………………………………………………..24

2-6-1-3 نسل سوم……………………………………………………………………………………………………………….24

2-6-1-4 نسل چهارم…………………………………………………………………………………………………………….24

2-6-1-5 نسل پنجم………………………………………………………………………………………………………………24

2-6-2 تاریخچه آموزش از راه دور در ایران……………………………………………………………………………… 25

2-7 آموزش مجازی.. 25

2-7-1 شیوه های آموزش مجازی…………………………………………………………………………………………….. 28

2-7-1-1 آموزش فاصله ای……………………………………………………………………………………………………..28

2-7-1-2 آموزش الکترونی…………………………………………………………………………………………………….28

2-7-1-3 پخش شبکه ای تعاملی……………………………………………………………………………………………..28

2-7-1-4 پخش شبکه ای زنده…………………………………………………………………………………………………29

2-7-1-5 همایش های روی خط……………………………………………………………………………………………..29

2-7-1-6 آموزش آن لاین………………………………………………………………………………………………………29

2-7-1-7 پخش شبکه ای……………………………………………………………………………………………………….29

2-7-1-8 هم اندیشی مجازی…………………………………………………………………………………………………29

2-7-2 عناصر آموزش مجازی………………………………………………………………………………………………..30

2-7-2-1 هدف های برنامه درسی…………………………………………………………………………………………..30

2-7-2-2 فعالیت های یادگیری………………………………………………………………………………………………..30

2-7-2-3 مواد و منابع یادگیری……………………………………………………………………………………………….31

2-7-2-4 محتوای الکترونیکی…………………………………………………………………………………………………31

2-7-2-4-1 استانداردهای محتوای الکترونیکی…………………………………………………………………………32

2-7-2-4-2 بررسی استانداردهای آموزش و فراگیری الکترونیکی……………………………………………….33

2-7-2-5 سامانهمدیریت یادگیری…………………………………………………………………………………………..35

2-7-2-6 نقش معلم در محیط های یادگیری الکترونیکی……………………………………………………………..35

2-7-2-7 مهارت های موردنیاز یادگیرنده الکترونیکی………………………………………………………………….37

2-7-2-7-1 مهارت به کارگیری رایانه……………………………………………………………………………………..40

2-7-2-7-2 مهارت در به کارگیری ابزارهای اینترنتی و سامانه های مدیریت یادگیری…………………….40

2-7-2-7-3 مهارت در به کارگیری تجارب اولیه………………………………………………………………………41

2-7-2-7-4 مدیریت زمان……………………………………………………………………………………………………..41

2-7-2-7-5 مهارت های زبانی………………………………………………………………………………………………..42

2-7-2-7-6 مهارت های نوشتاری……………………………………………………………………………………………42

2-7-2-7-7 مهارت حل مساله………………………………………………………………………………………………..42

2-7-2-7-8 مهاررت تفکر انتقادی…………………………………………………………………………………………..43

پایان نامه

2-7-2-7-9 مهارت پرسشگری……………………………………………………………………………………………….45

2-7-2-7-10 مهارت به کارگیری شیوه های مطالعه و یادگیری………………………………………………….. 45

2-7-2-7-11 مهارتفراشناختی……………………………………………………………………………………………..46

2-7-2-7-12 مهارت خودرهیابی…………………………………………………………………………………………….47

2-7-2-7-13 مسئولیت پذیری…………………………………………………………………………………………………48

2-7-2-7-14 خودارزیابی………………………………………………………………………………………………………48

2-7-2-7-15 مهارت برقراری ارتباط همزمان و ناهمزمان…………………………………………………………..49

2-8رضایت تحصیلی.. 50

2-8-1 خودتوانی اینترنتی یادگیرنده…………………………………………………………………………………………52

2-8-2 پاسخگویی به موقع مدرس…………………………………………………………………………………………..52

2-8-3 انعطاف پذیری دوره یادگیری الکترونیکی……………………………………………………………………….52

2-8-4 کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی…………………………………………………………………………………..52

2-8-5 کیفیت فناوری…………………………………………………………………………………………………………….53

2-8-6 سودمندی سامانه…………………………………………………………………………………………………………53

2-8-7 سهولت استفاده از سامانه……………………………………………………………………………………………..53

2-8-8 تنوع در ارزیابی…………………………………………………………………………………………………………..53

2-9 پیشرفت تحصیلی.. .Error! Bookmark not defined.

2-10 ارزشیابی کیفیت دوره های یادگیری الکترونیکی.. Error! Bookmark not defined.

2-11 جایگاه مهارت های یادگیرنده الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاه های مجازی.. 57

2-12 پیشینه پژوهش… 60

2-12-1 پژوهشهای انجام شده خارجی…………………………………………………………………………………….60

2-12-2 پژوهشهای انجام شده داخلی………………………………………………………………………………………63

2-13 جمع بندی.. 70

فصل سوم: روش پژوهش

3مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….. ..73

3-1 روش پژوهش… 73

3-2 جامعه آماری پژوهش… 73

3-3 حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 74

3-4 روش های جمع آوری اطلاعات… 74

3-5 روایی و پایایی.. 75

3-6 روش های آماری تجزیه و تحلیل داده های پژوهش… 76

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش

4 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………..78

4-1 توصیف یافته های پژوهش… 79

4-2 تجزیه و تحلیل سؤال های پژوهش: 81

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………91

5-1 بحث و بررسی یافته ها 92

5-2 نتیجه گیری.. ….100

5-3 پیشنهادها 101

5-3-1 پیشنهاد های کاربردی………………………………………………………………………………………………….101

5-3-2 پیشنهاد های پژوهشی…………………………………………………………………………………………………102

5-4 محدودیت های پژوهش… 102

5-4-1 محدودیت های در اختیار پژوهشگر……………………………………………………………………………..102

5-4-2 محدودیت های خارج از اختیار پژوهشگر……………………………………………………………………..103

6 فهرست منابع…………………………………………………………………………………………………………………….104

فهرست جداول

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...