……………………

19

مطالعه فرهنگ های دیگر………………………………………………………………………………………………………..

19

طرح هنر برای هنر ……………………………………………………………………………………………………………….

20

آثار مدرنیستی ابتدایی ……………………………………………………………………………………………….

20

ریشه­های ادبیات مدرن ……………………………………………………………………………………………….

23

انتشار اولین اثر مدرنیستی ………………………………………………………………………………………….

28

ویژگی­های ادبیات مدرن ……………………………………………………………………………………………

29

فرم در ادبیات مدرنیستی ……………………………………………………………………………………………

30

پیچیدگی زبان …………………………………………………………………………………………………………………….

30

به­هم­ریختگی جریان طولی زمان ……………………………………………………………………………………………

30

بی­مکانی و عدم وجود پیرنگ ………………………………………………………………………………………………

31

گسیختگی در روایت…………………………………………………………………………………………………………….

31

چشم انداز باوری …………………………………………………………………………………………………………………

32

انتخاب اسم­های غیر متعارف یا شخصیت­های بی­نام ………………………………………………………………….

32

در هم آمیختگی خواب و رؤیا ………………………………………………………………………………………………

33

محتوا در ادبیات مدرنیستی…………………………………………………………………………………………………….

33

رویارویی با مدرنیته و پبامدهای زندگی شهری………………………………………………………………………….

33

نمادپردازی ………………………………………………………………………………………………………………………..

34

توجه به اسطوره­ها………………………………………………………………………………………………………………..

34

نگاه معرفت شناسی مدرنیسم…………………………………………………………………………………………………..

34

ضد قهرمان…………………………………………………………………………………………………………………………

35

بحران واقع­نمایی………………………………………………………………………………………………………………….

35

انزوا، ترس، پارانویا……………………………………………………………………………………………………………..

36

فراداستان و تصنع………………………………………………………………………………………………………………

36

آشنایی­زدایی……………………………………………………………………………………………………………………..

36

ابهام معنایی………………………………………………………………………………………………………………………

37

پیدایش مفهوم هنر برای هنر و فردگرایی………………………………………………………………………………..

37

بررسی اولین اثر مدرنیستی………………………………………………………………………………………..

39

خلاصۀ داستان دخمه­های واتیکان…………………………………………………………………………………………

39

نشانه های آثار مدرنیستی در رمان دخمه­های واتیکان………………………………………………………………..

40

فراداستان………………………………………………………………………………………………………………………….

40

انزجار از تمدن و زندگی شهرنشینی……………………………………………………………………………………..

40

نمادپردازی……………………………………………………………………………………………………………………….

41

به­هم­آمیختگی رؤیا و واقعیت……………………………………………………………………………………………….

41

روان رنجوری و ضد قهرمان………………………………………………………………………………………………..

42

به چالش کشیدن کلیسا……………………………………………………………………………………………………….

43

اسطوره­گرایی……………………………………………………………………………………………………………………

43

مدرنیته در ایران……………………………………………………………………………………………………….

45

تفاوت مدرنیته در غرب و ایران…………………………………………………………………………………

46

رمان­های ایرانی……………………………………………………………………………………………………….

50

بیوگرافی نویسنده…………………………………………………………………………………………………….

52

شریک جرم…………………………………………………………………………………………………………….

54

خلاصۀ داستان…………………………………………………………………………………………………………………..

54

ویژگی­های مدرنیستی در رمان شریک جرم…………………………………………………………………………….

54

روان­رنجوری کسری…………………………………………………………………………………………………………..

55

ریشه های روان­شناختی رفتار کسری………………………………………………………………………………………

57

پارانوئید…………………………………………………………………………………………………………………………..

61

اسکیزوئید………………………………………………………………………………………………………………………..

62

فروپاشی فراروایت ها………………………………………………………………………………………………………….

63

 

تغییر زاویۀ دید……………………………………………………………………………………………………………………. 69
در هم آمیختن واقعیت با خیال و خواب و جریان سیّال ذهن………………………………………………………. 71
نمادپردازی…………………………………………………………………………………………………………………………. 73
محدودیت زمان…………………………………………………………………………………………………………………… 76
سفر کسری………………………………………………………………………………………………………………. 77
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. 77
ویژگی­­های مدرنیستی رمان سفر کسری…………………………………………………………………………………… 77
ضد قهرمان…………………………………………………………………………………………………………………………. 77
در هم آمیختن واقعیت و رؤیا………………………………………………………………………………………………… 79
تغییر زاویۀ دید……………………………………………………………………………………………………………………. 80
تعلیق زمانی………………………………………………………………………………………………………………………… 81
پایان گنگ و مبهم……………………………………………………………………………………………………………….. 82
بیژن و منیژه………………………………………………………………………………………………………………. 83
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. 83
ویژگی های مدرنیستی این رمان……………………………………………………………………………………………… 83
روان پریشی راوی………………………………………………………………………………………………………………… 83
ساختن جهان منسجم در ذهن………………………………………………………………………………………………… 84
محتوای معرفت شناسانه…………………………………………………………………………………………………………. 87
گذار از جامعۀ سنتی به جامعه مدرن……………………………………………………………………………………….. 88
ضد قهرمان…………………………………………………………………………………………………………………………. 89
به­هم­ریختگی زمان……………………………………………………………………………………………………………….. 90
دیدار در حلب………………………………………………………………………………………………………….. 91
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. 91
ویژگی­های مدرنیستی این رمان……………………………………………………………………………………………… 91
اسطوره و فروپاشی فرروایت­ها………………………………………………………………………………………………. 92
بی­توجهی به زمان و مکان…………………………………………………………………………………………………….. 94

 

پایان نامه

توپ شبانه…………………………………………………………………………………………………………….. 97
ویژگی­های مدرنیستی رمان توپ شبانه……………………………………………………………………………………. 98
اختلال شخصیت، پارانویا……………………………………………………………………………………………………… 98
گریز از مدرنیته…………………………………………………………………………………………………………………… 100
خیال بافی و رؤیاپردازی………………………………………………………………………………………………………… 101
محتوای وجودشناسی ………………………………………………………………………………………………………….. 103
ناکجاآباد……………………………………………………………………………………………………………….. 104
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. 104
ویژگی­های مدرنیستی رمان ناکجاآباد………………………………………………………………………………………. 107
فراتاربخ…………………………………………………………………………………………………………………………….. 108
بینامتنیت…………………………………………………………………………………………………………………………….. 111
به­هم ریختن جریان خطی زمان و جریان سیّال ذهن ………………………………………………………………….. 112
تعلیق مکانی……………………………………………………………………………………………………………………….. 116
ابهام و پریشانی…………………………………………………………………………………………………………………… 117
در هم آمیختن واقعیت و رؤیا………………………………………………………………………………………………… 118
عرض حال…………………………………………………………………………………………………………….. 120
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. 120
ویژگی­های مدرنیستی در رمان عرض حال………………………………………………………………………………. 121
کاربرد اسطوره……………………………………………………………………………………………………………………. 121
ضد قهرمان………………………………………………………………………………………………………………………… 123
نمادپردازی…………………………………………………………………………………………………………………………. 129
تعارض سنّت و مدرنیته………………………………………………………………………………………………………… 131
تصنّع…………………………………………………………………………………………………………………………………. 132
کلّۀ اسب………………………………………………………………………………………………………………… 133
خلاصه داستان……………………………………………………………………………………………………………………. 133
نشانه های مدرنیستی در رمان کلّۀ اسب……………………………………………………………………………………. 134
در هم پیچیدگی رؤیا و واقعیت……………………………………………………………………………………………… 135

 

ی نوشته‌ها


 
 
 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...