بسزائی در توسعه و توزیع این کالا داشته است البته باید یادآور شد که در این ابتکار، افراد دیگری نیز Levi را یاری رساندند.
در سال 1847، Levi زادگاه خود را که ایالتی در آلمان بود (Frankonian) در حالی که تنها 17 سال سن بیشتر نداشت به همراه خانواده اش به مقصد نیویورک ترک نمود. اعضای خانواده Levi، تجار بسیار ماهر و توانایی بودند. Levi و برادرش به تبعیت از شغل پدر و مادر، دوره گردهای ماهری شدند.
در سال 1850 زمانی که معدن طلا کشف شد Levi تصمیم گرفت در استخراج طلا شرکت کند به همین خاطر به سانفرانسیسکو در کالیفرنیا سفر کرد. Levi همراه خودش یک بیل، چکش و تکه پارچه هایی از یک پارچه قهوه ای رنگ بادبانی برد تا در آنجا چادری را برپا کند.
در آن زمان Levi متوجه حفاران طلا شد که در معادن به سختی کار می کنند و لباس های کار آن ها به سرعت فرسوده می شود. لذا Levi از اضافه تکه پارچه های قهوه ای بادبانی که با خود داشت شلوارهای کار بسیار محکمی دوخت و آن ها را لباس کار نیم تنه نامید. بعد از مدتی Levi شلوارهائی از پارچه های ارزان قیمت که از Genova به دست آمده بود، تهیه کرد.
در آن زمان Genova یک کشور شکوفا و موفق بود که پنبه را به سراسر جهان صادر می کرد. نام شهر Genova در زبان عامیانه آمریکایی به جینز (Jeans) نام گرفت.
در اواخر دهه شصت قرن نوزدهم، Levi، پارچه های پنبه ای با مقاومت سایشی را همراه با رنگینه نیلی جایگزین پارچه های بادبانی کرد.
این پارچه به «Serge de Nimes» معروف شد. Serge یک عبارت فرانسوی است که بیانگر بافت فشرده سرژه می باشد و Nimes نام یک شهر فرانسوی است که پارچه مورد نظر از آنجا تهیه می شد. این اسم «Serge de Nimes» خیلی سریع به Denim (پارچه جین) در زبان محاوره ای آمریکایی مبدل گشت. با تلفیق رنگزای نیلی همراه با پارچه های سرژه (کج راه)، نوعی پارچه به نام جین به وجود آمد.
فردی به نام Jacob youphes لباس های کار را به کمک نخ و سوزن وصله می کرد. در یکی از آن روزها شخص دیگری، Jacob را برانگیخت که جهت تعمیر جیب های پاره شده از پرچ استفاده کند از آن رو Jacob تشویق شد و از تعمیر لباس کار به روش پرچ پول زیادی به دست آورد. Jacob نگران بود که مبادا ایده اش به سرقت رود لذا برای ثبت اختراع خود به دنبال یک شریک سرمایه دار گشت تا هدفش را تحقق بخشد. به همین خاطر با شخصی که تولید کننده این لباس ها بود یعنی Mr.Levi وارد مذاکره شد. Levi نیز درخواست Jacob را پذیرفت و پروانه ساخت پرچ مستحکم ترین جیب لباس های کار به نام این دو شخص ثبت گردید و Levi صاحب 50% این سهم شد. به دنبال موفقیت سریع کار او در بازار نساجی آن روز Levi به ثروت قابل توجهی دست یافت و صاحب چندین کارخانه و بانک گردید و به یکی از ثروتمندترین افراد کالیفرنیا درآمد. وی در سال 1902 در سانفرانسیسکو درگذشت، اما کارخانه ای که او بنا نهاد هنوز به عنوان یکی از برجسته ترین کارخانه های تولید کننده البسه در بازار جهانی نساجی مشغول به کار است. محصولات این کارخانه با تغییرات و پیشرفت های زیادی که داشته است هنوز هم تحت نام Levi’s شناخته می شوند.
قیمت : شش هزار تومان

ents" class="comments-area">
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...