…………………… 22

مقایسه روش سنتی و فعال………………………………………………………………………………………………….. 23

دیدگاه ساخت گرا…………………………………………………………………………………………………………….. 25

ساخت گرایی چیست؟………………………………………………………………………………………………………. 26

اصول روش تدریس ساخت گرایی……………………………………………………………………………………….. 26

هدف روش تدریس ساخت گرایی……………………………………………………………………………………….. 28

مفاهیم اساسی روش تدریس ساخت گرایی…………………………………………………………………………….. 28

مفهوم ساخت………………………………………………………………………………………………………………….. 29

مفهوم دانش سازی یا ساخت دانش………………………………………………………………………………………. 29

مفهوم واقعیت………………………………………………………………………………………………………………….. 29

مراحل اجرایی روش تدریس ساخت گرایی……………………………………………………………………………. 29

نکات اساسی الگوی تدریس 5E………………………………………………………………………………………….. 30

محاسن ومحدودیت های استفاده از روش ساخت گرا……………………………………………………………….. 31

مبانی نظری هوش معنوی……………………………………………………………………………………………………. 33

تعریف هوش…………………………………………………………………………………………………………………… 33

تعریف معنویت………………………………………………………………………………………………………………… 34

همپوشی بین معنویت و مذهب…………………………………………………………………………………………….. 34

دیدگاه های روانشناسانه به معنویت……………………………………………………………………………………….. 35

فاکتورهای هوش از نظر گاردنر……………………………………………………………………………………………. 36

چهارچوب نظری هوش معنوی…………………………………………………………………………………………….. 37

هوش معنوی از دیدگاه نسبی……………………………………………………………………………………………….. 37

مقایسه هوش معنوی با هوش های دیگر…………………………………………………………………………………. 38

مولفه های هوش معنوی……………………………………………………………………………………………………… 39

سلامت روان…………………………………………………………………………………………………………………… 38

دیدگاه های مربوط به سلامت روان……………………………………………………………………………………….. 41

سلامت روان و بیماری روانی………………………………………………………………………………………………. 43

خلاصه ای از تعریف بهداشت روانی بر اساس مكاتب مختلف روانشناسی……………………………………… 44

نظریه های مربوط به سلامت روان………………………………………………………………………………………… 44

سطح نیازهای بدنی……………………………………………………………………………………………………………. 47

نیازهای اجتماعی………………………………………………………………………………………………………………. 48

نیازهای فردی………………………………………………………………………………………………………………….. 48

شخصیت سالم از دیدگاه فرانكل…………………………………………………………………………………………… 49

خصوصیات اشخاص سالم از دیدگاه فرانكل……………………………………………………………………………. 49

شخصیت سالم از دیدگاه پرلز………………………………………………………………………………………………. 50

خصوصیات انسان سالم از دیدگاه پرلز…………………………………………………………………………………… 50

شخصیت سالم از دیدگاه یونگ……………………………………………………………………………………………. 51

انسان سالم از دیدگاه یونگ…………………………………………………………………………………………………. 51

مقالات و پایان نامه ارشد

رابطه بین مثبت اندیشی و سلامت روانی از دیدگاه اسلام……………………………………………………………. 52

كارآمدی و سلامت روان…………………………………………………………………………………………………….. 52

تحقیقات انجام شده در خارج از کشور………………………………………………………………………………….. 55

تحقیقات انجام شده در داخل کشور………………………………………………………………………………………. 56

جمع بندی………………………………………………………………………………………………………………………. 58

فصل سوم : روش تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………….. 61

روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………. 61

جامعه آماری، نمونه آماری و روش نمونه گیری……………………………………………………………………….. 61

ابزار گرداوری اطلاعات……………………………………………………………………………………………………… 61

روش تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………………. 64

ملاحظات اخلاقی…………………………………………………………………………………………………………….. 65

فصل چهارم: یافته های پژوهش

یافته های توصیفی…………………………………………………………………………………………………………….. 67

یافته های استنباطی……………………………………………………………………………………………………………. 68

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

خلاصه پژوهش……………………………………………………………………………………………………………….. 74

بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………… 74

محدودیت های پژوهشی……………………………………………………………………………………………………. 78

پیشنهاد های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………… 79

پیشنهادهای کاربردی…………………………………………………………………………………………………………. 79

پیشنهادهای پژوهشی…………………………………………………………………………………………………………. 79

منابع و ماخذ…………………………………………………………………………………………………………………… 80

منابع لاتین(References)…………………………………………………………………………………………………. 87

پیوست

پرسشنامه هوش معنوی………………………………………………………………………………………………………. 95

پرسشنامه سلامت روان………………………………………………………………………………………………………. 98

بروندادهای SPSS………………………………………………………………………………………………………….. 101

چکیده لاتین(Abstract)…………………………………………………………………………………………………. 108

فهرست جداول

عنوان………………………………………………………………………………………………………………………..صفحه

3-1- پایایی پرسشنامه هوش معنوی و ابعاد آن توسط اسفندیاری………………………………………………… 87

4-1- بررسی میانگین و انحراف استاندارد هوش معنوی و ابعاد آن……………………………………………….. 94

4-2- بررسی میانگین و انحراف استاندارد سلامت روان و ابعاد آن……………………………………………….. 95

4-3- بررسی میانگین و انحراف استاندارد عملکرد تحصیلی……………………………………………………….. 95

4-4- ضریب همبستگی بین سلامت روان و هوش معنوی با عملکرد تحصیلی………………………………… 96

4-5- ضریب همبستگی بین ابعاد سلامت روان با عملکرد تحصیلی……………………………………………… 97

4-6- ضریب همبستگی بین ابعاد هوش معنوی با عملکرد تحصیلی………………………………………………. 98

4-7- جدول مشخصه های آماری رگرسیون بین ابعاد سلامت روان و عملکرد تحصیلی…………………….. 99

4-8- جدول مشخصه های آماری رگرسیون بین ابعاد هوش معنوی و عملکرد تحصیلی…………………… 100

4-9- جدول مشخصه های آماری رگرسیون بین هوش معنوی و سلامت روان با عملکرد تحصیلی……… 101

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...