2-4-6-سطح تحصیلات والدین و پیشرفت تحصیلی……………………………………………………30

2-4-7-مدرسه و پیشرفت تحصیلی……………………………………………………………………………30

2-4-8-انتظارات معلم و پیشرفت تحصیلی………………………………………………………………….31

2-4-9-نمره و ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی………………………………………………………………31

2-5- مبانی نظری پژوهش…………………………………………………………………………………………………32

2-6- محیط های یادگیری…………………………………………………………………………………………………32

2-6-1- رویکرد رقابتی………………………………………………………………………………………………32

2-6-2- رویکرد انفرادی……………………………………………………………………………………………32

2-6-3- رویکرد مشارکتی………………………………………………………………………………………….32

2-6-4- ویژگی های یادگیری مشارکتی……………………………………………………………………….33

2-6-5- دیدگاههای عمده در یادگیری مشارکتی……………………………………………………………34

2-6-6- روشهای یادگیری مشارکتی…………………………………………………………………………….36

2-7- سازماندهی کلاس درس برای روش تدریس جیگ ساو………………………………………………..42

2-7-1- نقش معلم در روش تدریس جیگ ساو……………………………………………………………46

2-7-2- اثرات کاربرد روش جیگ ساو………………………………………………………………………..48

2-7-3- محدودیت های کاربرد روش جیگ ساو………………………………………………………….48

2-8- روش یادگیری در حد تسلط ……………………………………………………………………………………51

2-8-1- مفهوم تسلط…………………………………………………………………………………………………51

2-8-2- مراحل روش یادگیری در حد تسلط………………………………………………………………..52

2-8-3- محاسن روش یادگیری در حد تسلط………………………………………………………………53

2-8-4- محدودیت ها………………………………………………………………………………………………..53

2-8-5- یادگیری تا حد تسلط (انفرادی) …………………………………………………………………….53

2-8-6- روش آموزش برای یادگیری…………………………………………………………………………..55

2-8-7- مراحل آموزش برای یادگیری در حد تسلط……………………………………………………..56 2-9- خانواده الگو های انفرادی ………………………………………………………………………………………..60

2-9-1- روش های آموزش انفرادی…………………………………………………………………………….61

2-9-2- آموزش انفرادی و ویژگی های آن……………………………………………………………………62

2-9-3- آموزش انفرادی بر اساس دیدگاه اسکینر…………………………………………………………..64

2-9-4- آموزش انفرادی بر اساس دیدگاه بلوم………………………………………………………………65

2-9-5- آموزش انفرادی بر اساس دیدگاه کلر………………………………………………………………..66

2-10- روش تدریس یادگری در حد تسلط…………………………………………………………………………68

2-10-1- مراحل اجرای روش تدریس یادگیری در حد تسلط…………………………………………69

2-11- سوابق پژوهشی…………………………………………………………………………………………………….70

2-11-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور……………………………………………………………….70

2-11-2-تحقیقات انجام شده در خارج کشور……………………………………………………………..72

2-12- جمع بندی…………………………………………………………………………………………………………….74

فصل سوم:روش تحقیق

مقالات و پایان نامه ارشد

3-1- روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………76

3-2- جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………………….77

3-3- نمونه آماری و شیوه نمونه گیری………………………………………………………………………………..77

3-4- روش جمع آوری اطلاعات ……………………………………………………………………………………..78

3-5- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات…………………………………………………………………………………78

فصل چهارم: نتایج

4-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………….80

4-2- یافته­های استنباطی ………………………………………………………………………………………………….86

4-3- فرضیه اصلی اول……………………………………………………………………………………………………86

4-4- فرضیه فرعی دوم…………………………………………………………………………………………………….89

4-5- فرضیه فرعی سوم……………………………………………………………………………………………………91

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………..95

5-2- بحث و نتیجه‎گیری…………………………………………………………………………………………………..97

5-3- فرضیه اول ( روش تدریس جیگ ساو)………………………………………………………………………98

5-4- فرضیه دوم(یادگیری در حد تسلط)……………………………………………………………………………98

5-5- فرضیه سوم…………………………………………………………………………………………………………..100

5-6- محدویت­های پژوهش…………………………………………………………………………………………….101

5-7- پیشنهادهای پژوهشی……………………………………………………………………………………………..101

5-8- پیشنهادهای کاربردی………………………………………………………………………………………………101

فهرست منابع

منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………104

منابع غیرفارسی……………………………………………………………………………………………………………….106

پیوست ها

پیوست الف

چکیده انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………..107

فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول (4-1) خلاصه نتایج آزمون تی تست گروه های مستقل پیش آزمون و پس آزمون متغیر پیشرفت تحصیلی (روش تدریس جیک ساو فرضیه 1)…………………………………………………………………………………………………………….86

جدول (4-2) نتایج آزمون لون برای بررسی فرض برابری واریانس متغیر پیشرفت تحصیلی روش تدریس جیک ساو………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….87

جدول (4-3) نتایج آزمون کواریانس اثر بخشی روش تدریس جیک ساو بر پیشرفت تحصیلی……………………………88

جدول(4-4) خلاصه نتایج آزمون تی تست گروه های مستقل پیش آزمون و پس آزمون متغیر پیشرفت تحصیلی( در حد تسلط)………………………………………………………………………………………………………………………………………………..89

جدول(4-5) نتایج آزمون لون برای بررسی فرض برابری واریانس متغیر پیشرفت تحصیلی در حد تسلط……………..89

جدول(4-6) نتایج آزمون تحلیل کواریانس اثر بخشی روش تدریس یادگیری در حد تسلط بر پیشرفت تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………90

جدول (4-7) خلاصه نتایج آزمون تی تست گروه های مستقل پیش آزمون و پس آزمون پیشرفت تحصیلی………….91

جدول(4-8) نتایج آزمون لون برای بررسی فرض برابری واریانس متغیر پیشرفت تحصیلی…………………………………92

جدول(4-9) نتایج آزمون تحلیل کواریانس اثر بخشی روشهای تدریس جیگ ساو و در حد تسلط………………………92

.

چکیده:

هدف این پژوهش مطالعه تاثیر روش تدریس جیگ ساو وروش تدریس یادگیری در حد تسلط بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،پایه ششم شهر بندرعباس بوده است.این پژوهش به روش شبه تجربی و استفاده از طرح پیش آزمون و پس آزمون گروه گواه و گروه آزمایش صورت گرفت.جامعه آماری این تحقیق دانش آموزان پایه ششم ناحیه دو شهر بندرعباس در سال تحصیلی 93-92 بوده اند که جمعا 2817دانش آموز،که از این تعداد 1484 دانش آموز پسر و 1333دانش آموز دختر بوده است که با شیوه ی نمونه گیری تصادفی طبقه ای خوشه ای 80 دانش آموز از بین مدارس ابتدایی ناحیه 2 بندرعباس دو مدرسه پسرانه دانش و دخترانه سید قطب جهت مطالعه انتخاب که از هر مدرسه دو کلاس در یک پایه و به تصادف یکی بعنوان گروه گواه و دیگری بعنوان گروه آزمایش بعنوان نمونه تحقیق لحاظ گردیده اند.داده ها و اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار spss و روش کواریانس تحلیل گردید.نتایج و یافته های پژوهش حاضر حاکی از تایید فرضیه کلی تحقیق می باشد.یعنی روش تدریس جیگ ساو و روش تدریس در حد تسلط بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم شهر بندرعباس تاثیر معناداری دارد.

واژگان کلیدی:روش تدریس جیگ ساو، روش تدریس در حد تسلط، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...