…………………………32

2-1-11 سارتر و مسئولیت…………………………………………………………………………………………………34

2-1-12 دلهره…………………………………………………………………………………………………………………..34

2-1-13 وانهادگی……………………………………………………………………………………………………………..38

2-1-14 ناامیدی………………………………………………………………………………………………………………..40

2-2 بخش دوم: مبانی انسان شناختی……………………………………………………………..43 2-2-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………….44

2-2-2 ضرورت شناخت انسان…………………………………………………………………………………………45

2-2-3 هستی و وجود……………………………………………………………………………………………………..47

2-2-4 انسان شناسی سنتی……………………………………………………………………………………………….49

2-2-5 تقدم وجود بر ماهیت…………………………………………………………………………………………….50

2-2-6 خدای اگزیستانسیال………………………………………………………………………………………………53

2-2-7 دو مکتب اگزیستانسیالیستی……………………………………………………………………………………54

2-2-8 اراده……………………………………………………………………………………………………………………56

2-2-9 ارادۀ آزاد……………………………………………………………………………………………………………..57

2-2-10 آزادی………………………………………………………………………………………………………………….60

2-2-11 آزادی دیگران……………………………………………………………………………………………………….62

2-2-12 ارزش و آزادی……………………………………………………………………………………………………..62

2-2-13 آزادی و موفقیت…………………………………………………………………………………………………..64

2-2-14 آگاهی………………………………………………………………………………………………………………….66

2-2-15 هستی فی نفسه…………………………………………………………………………………………………….69

2-2-16 هستی لنفسه…………………………………………………………………………………………………………72

2-2-17 آگاهی از دیگران…………………………………………………………………………………………………..75

2-2-18 انتخاب………………………………………………………………………………………………………………..77

2-2-19 انتخاب و اخلاق…………………………………………………………………………………………………..81

2-2-20 انتخاب دیگران……………………………………………………………………………………………………..82

2-2-21 مسئولیت……………………………………………………………………………………………………………..83

2-2-22 اراده و مسئولیت…………………………………………………………………………………………………..84

2-2-23 آزادی و مسئولیت…………………………………………………………………………………………………86

2-2-24 آگاهی و مسئولیت…………………………………………………………………………………………………89

2-2-25 انتخاب و مسئولیت……………………………………………………………………………………………….92

2-2-26 ارزش­ها و مسئولیت………………………………………………………………………………………………95

2-2-27 فردی بودن مسئولیت…………………………………………………………………………………………….98

2-2-28 اجتماعی بودن مسئولیت………………………………………………………………………………………103

2-2-29 هستی، نیستی و مسئولیت…………………………………………………………………………………….109

2-3 بخشسوم: دلالتهای تربیتی……………………………………………………………………111

2-3-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………..112

2-3-2 هستی و دانش……………………………………………………………………………………………………113

2-3-3 فلسفه تعلیم و تربیت از دیدگاه وجودگرایان…………………………………………………………..113

مقالات و پایان نامه ارشد

2-3-4 آراء تربیتی و فلاسفه اگزیستانسیال………………………………………………………………………..114

2-3-5 تقدم وجود بر ماهیت در تعلیم و تربیت………………………………………………………………..115

2-3-6 اراده و تعلیم و تربیت………………………………………………………………………………………….116

2-3-7 اراده و مسئولیت در تعلیم و تربیت……………………………………………………………………….117

2-3-8 آزادی و تعلیم و تربیت……………………………………………………………………………………….118

2-3-9 آزادی بعنوان هدف تعلیم و تربیت………………………………………………………………………..119

2-3-10 آزادی و مسئولیت در تعلیم و تربیت……………………………………………………………………..120

2-3-11 آگاهی و تعلیم و تربیت……………………………………………………………………………………….121

2-3-12 آگاهی بعنوان هدف تعلیم و تربیت………………………………………………………………………..122

2-3-13 آگاهی و مواد برنامه درسی…………………………………………………………………………………..123

2-3-14 آگاهی و مسئولیت در تعلیم و تربیت……………………………………………………………………..124

2-3-15 انتخاب و تعلیم و تربیت………………………………………………………………………………………126

2-3-16 انتخاب و روش تدریس………………………………………………………………………………………126

2-3-17 کلاس درس باز………………………………………………………………………………………………….127

2-3-18 انتخاب و مواد برنامه درسی………………………………………………………………………………….128

2-3-19 مسئولیت و تعلیم و تربیت……………………………………………………………………………………129

2-3-20 واقع گرایی تعلیم و تربیت……………………………………………………………………………………130

2-3-21 مسئولیت بعنوان فرض معرفت شناسی تعلیم و تربیت……………………………………………..131

2-3-22 مسئولیت و روش تدریس و یادگیری…………………………………………………………………….132

2-3-23 مسئولیت مربی در تعلیم و تربیت………………………………………………………………………….132

2-3-24 مسئولیت و فردگرایی در تعلیم و تربیت…………………………………………………………………135

2-3-25 فردی بودن روش تدریس و یادگیری…………………………………………………………………….137

2-3-26 مسئولیت جمعی در تعلیم و تربیت………………………………………………………………………..137

2-3-27 مسئولیت و انضباط اجتماعی در تعلیم و تربیت………………………………………………………139

2-3-28 اگزیستانسیالیسم و مسئولیت آموزش و پرورش معاصر…………………………………………….140

2-4 بخش چهارم: نقد دلالتهای تربیتی…………………………………………………………..142

2-4-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………..143

2-4-2 نقد اگزیستانسیالیست­های خدا باور………………………………………………………………………144

2-4-3 نقد وجود گرایان سکولار…………………………………………………………………………………….144

2-4-4 نقد در ماهیت…………………………………………………………………………………………………….145

2-4-5 نقد در انتخاب و مسئولیت…………………………………………………………………………………..147

2-4-6 نقد در انتخاب ارزشها…………………………………………………………………………………………148

2-4-7 نقد در مسئولیت آموزه­های اخلاقی……………………………………………………………………….149

2-4-8 نقد در مسئولیت…………………………………………………………………………………………………153

2-4-9 نقد در مسئولیت ادبیات……………………………………………………………………………………….156

2-4-10 نقد در فردی بودن مسئولیت…………………………………………………………………………………158

2-4-11 نقد پژوهشگر……………………………………………………………………………………………………..159

2-4-11-1 نقد در آزادی…………………………………………………………………………………………………159

2-4-11-2 نقد در آگاهی………………………………………………………………………………………………..160

2-4-11-3 نقد در انتخاب ارزش­ها………………………………………………………………………………….161

2-4-11-4 نقد در آسیب­شناسی اجتماعی تعلیم و تربیت…………………………………………………….162

فصل سوم: روش شناسائی تحقیق (متدولوژی)

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………166

3-1 روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………..167

3-2 جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………….168

3-3 حجم نمونه………………………………………………………………………………………………………….168

3-4 ابزار جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………………………………..168

3-5 روش تجزیه و تحلیل داده­ها………………………………………………………………………………….168

فصل چهارم: یافته­های پژوهش

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………….170

4-1 تبیین مفهوم مسئولیت از منظر مکتب اگزیستانسیالیسم………………………………………………171

4-2 مبانی انسان­شناختی مسئولیت­پذیری از منظر مکتب اگزیستانسیالیسم……………………………176

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...