2-5-1 دیدگاه ماسلاچ……………………………………………………………………………….. 30

2-5-2 دیدگاه پستونچی…………………………………………………………………………….. 21

2-5-3 مراحل فرسودگی شغلی معلمان از دیدگاه ساراسون:…………………………………… ……… 22

2-6 عوامل فرسودگی شغلی…………….……………………………………………………………… 23

2-7 نشانه های فرسودگی شغلی……………………………………………………………………….. 23

2-8 عوارض فرسودگی شغلی ……………………………………………………………………… 25

2-9 استرس شغلی…………………………………………………………………………………. 26

2-9-1 منابع استرس شغلی…………………………………………………………………………… 27

2-9-2 ارتباط استرس شغلی با فرسودگی شغلی……………………………………………………. 28

2-10 چگونگی پیدایش فرسودگی شغلی……………………………………………………. 29

2-10-1 شخصیت فرد و فرسودگی شغلی………………………………………………………… 31

2-10-2 فرسودگی شغلی و شغل آموزگاری……………………………………………………… 33

2-11 فشار روانی …………………………………………………………………………………. 34

2-11-1 آثار تخریبی فشار روانی در تدریس ………………………………………………….. 35

2-11-2 راههای كاهش فشار روانی معلمان ……………………………………………………….. 35

2-12.ارگونومی………………………………………………………………………………………. 36

2-13.تاریخچه ارگونومی……. ……… 39

2-14.رویكرد های جدید در ارگونومی…………………………………………………………….40

2-14-1.تعریف سیستم…………………………………………………………………………….41

2-14-2.ارگونومی و سیستم كار…………………………………………………………………….42

2-14-3.ارگونومی سخت افزار………………………………………………………………………43

2-14-4.ارگونومی محیطی…………………………………………………………………………43

2-14-5.ارگونومی شناختی (نرم افزار)……………………………………………………………….43

2-14-6.ماكرو ارگونومی…………………………………………………..……………………….44

2-14-7.ماكروارگونومی و ساختار سازمان………………………………………..…………… 44

2-14-8.ارگونومی و كیفیت…………………………………………………..…………………….47

2-15.ارگونومی مشاركتی…………………….………………………………………………..…48

2-16.شاخه های دانش ارگونومی………………………………….……………………………..… 50

مقالات و پایان نامه ارشد

2-17.چگونگی اجرای ارگونومی…………………………………………………………………… 52

2-18. طراحی یك پست كار……………………………………………………………………….. 54

2-19.نگرش حرفه ای……………………………………………………………………………….. 57

2-20.تأثیر نگرش حرفه ای بر عملكرد دبیران……………………………………………………… 59

2-20-1. تدریس به منزله مؤلفه ای هنری ………………………………………………………….. 64

2-20-2. تقویت ویژگی پژوهندگی در معلم………………. 67

2-20-3. توجه به تربیت، آموزش و بازآموزی معلم ………………………………………………68

2-21. انواع آموزش در توسعه استانداردهای آموزشی و نگرش حرفه ای معلمان……………….. ……… 71

ب:پیشینه و مدل تحلیلی تحقیق………………………………………………………………………. 73

2-1.پیشینه داخلی…………………………………………………………………………………….. 73

2-2.پیشینه خارجی…………………………………………………………………………………… 74

2-3.مدل تحلیلی تحقیق بر اساس فرضیات….………………………………………………………..…..…77

2-4.مدل تحلیلی تحقیق بر اساس متغیر های میانجی.…………………………………………………………78

فصل سوم:

روش تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………………….. 80

3-1.روش تحقیق………………………………………………………………………………………… 80

3-2.جامعه آماری…………………………………………………………………………………………… 81

3-3.نمونه آماری ……………………………………………………………………………………… 81

3-4.ابزار و روشهای جمع آوری اطلاعا………………………………………………….…………… 82

3-4-1.پرسشنامه …………………………………………………………………………………..… 82

3-4-2روایایی و پاپایی پرسشنامه ها………………………………………………………………… 84

3-5-. روش تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون های آماری مورد استفاده…………………………… 84

1-3-5. شیوه تحلیل داد ه ها……………………………………………………………………….. 84

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه: ..……………………………………………………………………………………………..……… 87

4-1.آمار توصیفی…………………………………………………..………………………………..…87

4-2.آمار استنباطی……..………………………………………………………………………………….99

فصل پنجم:

بحث و نتیجه گیری

مقدم………………………………………………………………………………………………..109

5-1.نتیجه گیری …….….…………………………………………………………………………………109

5-2.بحث وبرسی……………………………………………………………………………………110

5-3.پیشنهادات كلی.……..…..…………………………………………………………………………..112

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...