10

1-3-2 اهداف جزئی………………………………………………..

10

1-4 فرضیات تحقیق………………………………………………

11

1-4-1 فرضیه اصلی………………………………………………..

11

1-4-2 فرضیه های فرعی…………………………………………….

11

5-1 تعریف متغیرها………………………………………………

12

1-5-1 تعاریف نظری………………………………………………..

12

1-5-2 تعاریف عملیاتی………………………………………………

13

فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق………………………………….

15

مقدمه……………………………………………………………

16

2-1 بخش اول:هوش اخلاقی………………………………………..

17

2-1-1 هوش………………………………………………………

17

2-1-2 انواع هوش….………………………………………………

18

2-1-3 تبیین مفهوم اخلاق…………………………………………..

21

2-1-4 هوش اخلاقی……………………………………………….

22

2-1-5 هوش اخلاقی بوربا……………………………………………

24

2-1-5-1 اصول هوش اخلاقی از دیدگاه بوربا……………………………..

24

2-1-5-2 اصول هوش اخلاقی از دیدگاه لنینک و کیل……………………..

26

2-1-6 فواید هوش اخلاقی…………………………………………..

26

2-2 بخش دوم:سرمایه اجتماعی……………………………………

27

2-2-1 سرمایه اجتماعی چیست……………………………………….

27

2-2-2 تاریخچه سرمایه اجتماعی………………………………………

28

2-2-3 اهمیت سرمایه اجتماعی……………………………………….

29

2-2-4 تئوری پردازان و تعریف آنان از سرمایه اجتماعی……………………

30

2-2-4-1سرمایه اجتماعی از دیدگاه پونتام(1995) ………………………

30

2-2-4-2 سرمایه اجتماعی از دیدگاه بوردیو(1990) ………………………

31

2-2-4-3 سرمایه اجتماعی از دیدگاه کلمن(1998)……………………….

31

2-2-5 تعریف مفهومی سرمایه اجتماعی…………………………………

32

2-2-6 ویژگی های مفهوم سرمایه در سرمایه اجتماعی ……………………

35

2-2-7 انواع سرمایه و رابطه آن با سرمایه اجتماعی ………………………..

35

2-2-8 سرمایه اجتماعی و سطوح تحلیل آن………………………………

37

2-2-9ابعاد سرمایهاجتماعی…………………………………………

38

2-2-10 گونه های سرمایه اجتماعی …………………………………..

39

2-2-11 مزایای سرمایه اجتماعی………………………………………

40

2-2-12جنبه های منفی سرمایه اجتماعی……………………………….

41

2-2-13 عناصر و مؤلفه های سرمایه اجتماعی……………………………

42

2-2-13-1 اعتماد اجتماعی………………………………………….

43

2-2-13-2انسجام اجتماعی………………………………………….

44

2-2-13-3 مشارکت اجتماعی………………………………………

45

2-2-13-4 تعلق اجتماعی……………………………………………

46

2-2-14 مقایسه سرمایه اجتماعی با دیگر سرمایه ها ………………………

48

2-2-15 آیا ارزش های دینی مهم ترین مؤلفه سرمایه اجتماعی است؟…………

49

2-3 بخش سوم: مسئولیت پذیری…………………………………..

50

2-3-1 تعریف مسئولیت پذیری ……………………………………….

50

2-3-2 تبیین مفهوم مسئولیت و مسئولیت پذیری………………………….

50

2-3-3 مسئولیت پذیری از منظر جامعه شناختی و روان شناختی……………..

55

2-3-3-1 هابرماس…………………………………………………

55

2-3-3-2 هومنز……………………………………………………

55

2-3-3-3 ویکرز……………………………………………………

55

2-3-3-4 آدلر و روانشناسی فردی……………………………………..

56

2-3-3-5 دیدگاه پرز گشتالت درمانی …………………………………

56

2-3-3-6 دیدگاه تحلیل تبادلی اریک برن………………………………

57

2-3-3-7 دیدگاهواقعیت درمانیگلاسر…………………………………

57

2-3-3-8 دیدگاه مراجع- محوری راجرز………………………………

57

2-3-3-9 دیدگاه وجود گرایان فرانکل…………………………………..

58

2-3-4 اهمیت و جایگاه مسئولیت پذیری از منظراسلام …………………….

58

2-3-5مسئولیت پذیری اجتماعی…………………………………….

60

2-3-6 ابعاد و مؤلفه های مسئولیت پذیری اجتماعی……………………….

62

2-3-6-1 بعد شناختی………………………………………………

62

2-3-6-2 بعد عاطفی………………………………………………..

63

2-3-6-3 بعد عملکردی……………………………………………..

63

2-4 بخش چهارم: پیشینه تحقیق …………………………………..

64

2-4-1 تحقیقات داخلی………………………………………………

64

2-4-2 تحقیقات خارجی……………………………………………..

70

فصل سوم: روش تحقیق……………………………………………

75

مقدمه …………………………………………………………..

76

3-1- نوع تحقیق…………………………………………………………………………………………………………

76

3-2 جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………

77

3-3 حجم نمونه …………………………………………………………………………………………………………

77

3-4 روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………

78

3-5 روش و ابزار گردآوری اطلاعات…………………………………………………………………………….

79

3-6 روایی پرسشنامه …………………………………………………………………………………………………..

81

3-7 پایایی پرسشنامه …………………………………………………………………………………………………

83

3-8- شیوه تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………………………………………………………

84

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………

87

مقدمه …………………………………………………………..

88

4-1 یافته های توصیفی……………………………………………..

89

4-1-1 بررسی توصیفی گروه نمونه …………………………………….

89

4-1-2 تحلیل توصیفی پرسشنامه ها……………………………………

92

4-2 یافته های استنباطی ……………………………………………

100

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری……………………………………..

114

مقدمه …………………………………………………………..

115

5-1 خلاصه بحث …………………………………………………..

116

5-2 یافته های تحقیق………………………………………………

117

5-3 پیشنهادات کاربردی تحقیق………………………………………

124

5-4 پیشنهادات نظری……………………………………………….

125

5-5 محدودیت ها ………………………………………………….

126

منابع فارسی ……………………………………………………..

128

منابع لاتین……………………………………………………….

137

فهرست جدولها

پایان نامه

   
جدول3-1 توزیع فراوانی جامعه آماری به تکفیک دانشکده………………….. 77
جدول3-2 توزیع فراوانی جامعه و حجم نمونه به تکفیک دانشکده……………. 78
جدول3-3 درجه بندی و نحوه ارزش­گذاری گویه های پرسشنامه هوش اخلاقی…. 80
جدول3-4 انطباق سوالات پرسشنامه هوش اخلاقی با هر یک از مؤلفه­های پژوهش. 80
جدول3-5 درجه بندی و نحوه ارزش­گذاری گویه های پرسشنامه سرمایه اجتماعی. 80
جدول3-6 انطباق سوالات پرسشنامه سرمایه اجتماعی با هر یک از مؤلفه­های پژوهش…………………………………………………………. 80
جدول3-7 درجه بندی و نحوه ارزش­گذاری گویه های پرسشنامه مسئولیت­پذیری.. 81
جدول3-8 انطباق سوالات پرسشنامه مسئولیت­پذیری با هر یک از مؤلفه­های پژوهش…………………………………………………………. 81
جدول 3-9 تحلیل ساختاری متغیرها………………………………….. 82
جدول3-10 ضریب پایایی هر یک از مؤلفه­های هوش اخلاقی و سرمایه اجتماعی و مسئولیت­پذیری………………………………………………….. 83
جدول 4-1 تحلیل توصیفی نمونه بر حسب جنسیت ……………………. 89
جدول4-2 تحلیل توصیفی گروه نمونه بر حسب رشته تحصیلی……………… 90
جدول 4-3 تحلیل توصیفی گروه نمونه بر حسب مقطع تحصیلی…………….. 91
جدول 4-4 تحلیل توصیفی گروه نمونه بر حسب دانشکده………………….. 92
جدول 4-5 تحلیل توصیفی پرسشنامه هوش اخلاقی (مؤلفه راستگویی)……….. 93
جدول 4-6 تحلیل توصیفی پرسشنامه هوش اخلاقی (مؤلفه بخشش)…………. 94
جدول 4-7 تحلیل توصیفی پرسشنامه هوش اخلاقی (مؤلفه دلسوزی)………… 94
جدول4-8 تحلیل توصیفی پرسشنامه سرمایه اجتماعی (مؤلفه مشارکت اجتماعی).. 95
جدول4-9 تحلیل توصیفی پرسشنامه سرمایه اجتماعی (مؤلفه اعتماد اجتماعی )… 95
جدول4-10 تحلیل توصیفی پرسشنامه سرمایه اجتماعی (مؤلفه تعلق اجتماعی )… 96
جدول4-11 تحلیل توصیفی پرسشنامه سرمایه اجتماعی (مؤلفه انسجام اجتماعی ). 96
جدول4-12 تحلیل توصیفی پرسشنامه مسئولیت پذیری (مؤلفه خودمدیریتی)…. 97
جدول4-13 تحلیل توصیفی پرسشنامه مسئولیت پذیری (مؤلفه امانت داری )….. 97
جدول4-14 تحلیل توصیفی پرسشنامه مسئولیت پذیری (مؤلفه وظیفه شناسی)… 98
جدول4-15 تحلیل توصیفی پرسشنامه مسئولیت پذیری (مؤلفه سازمان یافتگی )… 98
جدول4-16 تحلیل توصیفی پرسشنامه مسئولیت پذیری (مؤلفه پیشرفت گرایی ).. 99
جدول 4-17 توزیع نرمال متغیرها…………………………………….. 100
جدول 4-18 توزیع نرمال متغیرها…………………………………….. 101
جدول 4-19 توزیع نرمال متغیرها…………………………………….. 102
جدول 4-20 مقایسه میانگین هوش اخلاقی دانشجویان……………………. 103
جدول 4-21 مقایسه میانگین سرمایه اجتماعی دانشجویان………………….. 103
جدول 4-22 مقایسه میانگین مسئولیت پذیری دانشجویان…………………. 104
جدول 4-23 ضریب همبستگی بین مولفه های هوش اخلاقی با مسئولیت پذیری… 104
جدول 4-24 ضرایب رگرسیون هر یک ازمولفه های هوش اخلاقی…………… 105
جدول 4-25 ضریب همبستگی بین مولفه های سرمایه اجتماعی با مسئولیت پذیری…………………………………………………………. 105
جدول 4-26 ضرایب رگرسیون هر یک ازمولفه های سرمایه اجتماعی…………. 106
جدول 4-27 تحلیل مسیر متغیرها…………………………………… 107
جدول 4-28 مقایسه هوش اخلاقی دانشجویان بر حسب جنسیت…………… 107
جدول4-29 مقایسه هوش اخلاقی دانشجویان برحسب رشته تحصیلی………… 107
جدول 4-30 مقایسه هوش اخلاقی دانشجویان بر حسب مقطع تحصیلی………. 108
جدول 4-31 مقایسه هوش اخلاقی دانشجویان بر حسب دانشکده……………. 108
جدول 4-32 مقایسه سرمایه اجتماعی دانشجویان بر حسب جنسیت…………. 109
جدول4-33 مقایسه سرمایه اجتماعی دانشجویان برحسب رشته تحصیلی……… 109
جدول 4-34 مقایسه سرمایه اجتماعی دانشجویان بر حسب مقطع تحصیلی……. 109
جدول 4-35 سرمایه اجتماعی دانشجویان بر حسب دانشکده……………….. 110
جدول 4-36 مقایسه مسئولیت پذیری دانشجویان بر حسب جنسیت…………. 110
جدول4-37 مقایسه مسئولیت پذیری دانشجویان برحسب رشته تحصیلی………. 111
جدول 4-38 آزمون تعقیبی جهت مقایسه مسئولیت پذیری برحسب رشته تحصیلی 111
جدول 4-39 مقایسه مسئولیت پذیری دانشجویان بر حسب مقطع تحصیلی……. 112
جدول 4-40 مقایسه مسئولیت پذیری دانشجویان بر حسب دانشکده…………. 112
جدول 4-41 آزمون تعقیبی جهت مقایسه مسئولیت پذیری برحسب دانشکده….. 113

فهرست نمودارها

ی نوشته‌ها


موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...