پایان نامه ارشد رشته حقوق: بررسی تحولات حقوقی حاکم بر حمل و نقل دریایی از کنوانسیون لاهه تا کنوانسیون روتردام در … |
………………….40
3-3-3- شرط دیمایس………………………………………………………………………………………………………41
3-3-4- شرط حق ممتازه (حق حبس کالا)………………………………………………………………………….41
3-3-5- شرط ارجاعی……………………………………………………………………………………………………….42
3-3-6- شرط غفلت………………………………………………………………………………………………………….43
3-3-7- شرط عدم قابلیت دریانوردی………………………………………………………………………………….44
3-3-8- شرط آزادی انحراف از مسیر………………………………………………………………………………….45
3-3-9- شرط کاسپیانا……………………………………………………………………………………………………….45
فصل چهارم: تغییرات ایجاد شده در تعهدات و وظایف اشخاص دخیل در حمل و
نقل دریایی در کنوانسیون روتردام نسبت به کنوانسیون های قبل از آن………47
4-1- اشخاص وابسته به حمل کالا دخیل در امور مربوط به حمل و نقل دریایی……………………….50
4-1-1- متصدی حمل……………………………………………………………………………………………………….51
4-1-1-1- هویت متصدی حمل…………………………………………………………………………………………52
4-1-1-2- وظایف و تعهدات متصدی حمل در کنوانسیون لاهه……………………………………………..54
4-1-1-3- وظایف و تعهدات متصدی حمل در کنوانسیون هامبورگ………………………………………55
4-1-1-4- وظایف و تعهدات متصدی حمل در کنوانسیون روتردام………………………………………..56
4-1-2- متصدی حمل ثانوی……………………………………………………………………………………………..57
4-1-3- مجری…………………………………………………………………………………………………………………59
4-1-3-1- اختیارات مجری……………………………………………………………………………………………….60
4-1-5- مجری دریایی………………………………………………………………………………………………………61
4-1-6- متصدی حمل داخلی…………………………………………………………………………………………….61
4-1-7- نماینده یا عامل متصدی حمل…………………………………………………………………………………62
4-1-8- کشتی………………………………………………………………………………………………………………….64
4-1-9- فرمانده کشتی………………………………………………………………………………………………………66
4-1-10- مالکان کشتی های دریاپیما…………………………………………………………………………………..67
4-1-11- مستخدمین متصدی حمل…………………………………………………………………………………….68
4-1-12- ملوان و راهنما……………………………………………………………………………………………………69
4-1-13- شخصی که از جانب دیگری عمل می نماید…………………………………………………………..70
4-2- اشخاص وابسته به محموله، دخیل در امور مربوط به حمل و نقل دریایی ………………………..72
4-2-1- فرستنده……………………………………………………………………………………………………………….73
4-2-1-1- حقوق، وظایف و مسئولیت های فرستنده در کنوانسیون لاهه………………………………….73
الف- حقوق فرستنده در کنوانسیون لاهه………………………………………………………………………………73
ب- تعهدات و مسئولیت های فرستنده در کنوانسیون لاهه………………………………………………………74
4-2-1-2- حقوق، وظایف و مسئولیت های فرستنده در کنوانسیون هامبورگ…………………………..75
الف- حقوق فرستنده در کنوانسیون هامبورگ………………………………………………………………………..75
ب- تعهدات و مسئولیت های فرستنده در کنوانسیون هامبورگ……………………………………………….76
4-2-1-3- حقوق، وظایف و مسئولیت های فرستنده در کنوانسیون روتردام……………………………..77
الف- حقوق فرستنده در کنوانسیون روتردام………………………………………………………………………….77
ب- تعهدات و مسئولیت های فرستنده در کنوانسیون روتردام………………………………………………….78
ب-1- تعهد به قابلیت حمل و نقل محموله…………………………………………………………………………..78
ب-2- تعهد به قابلیت حمل و نقل بارگنج (کانتینر) ………………………………………………………………79
ب-3- تعهدات فرستنده در خصوص کالای خطرناک…………………………………………………………….80
ب-4- مسئولیت فرستنده در قبال اهمال و قصور سایر اشخاص………………………………………………80
ب-5- مسئولیت فرستنده در خصوص ارائه اطلاعات…………………………………………………………….81
ب-6- تعهد در مورد اطلاعات مورد نیاز برای صدور اسناد حمل…………………………………………..82
ب-7- مسئولیت فرستنده در سایر موارد……………………………………………………………………………….82
4-2-2- فرستنده اسنادی……………………………………………………………………………………………………82
4-2-2-1- حقوق فرستنده اسنادی………………………………………………………………………………………82
4-2-2-2- تعهدات و مسئولیت های فرستنده اسنادی……………………………………………………………83
4-2-3- گیرنده…………………………………………………………………………………………………………………84
4-2-3-1- مسئولیت گیرنده……………………………………………………………………………………………….85
4-2-4- کنترل کننده…………………………………………………………………………………………………………86
4-2-4-1- هویت کنترل کننده……………………………………………………………………………………………86
4-2-4-2- حقوق کنترل کننده……………………………………………………………………………………………88
4-2-4-3- نحوه اجرای حق کنترل……………………………………………………………………………………..89
4-2-4-4- مسئولیت کنترل کننده………………………………………………………………………………………..90
4-2-5- دارنده…………………………………………………………………………………………………………………90
4-2-5-1- حقوق دارنده……………………………………………………………………………………………………91
4-2-5-2- ارتباط کنترل کننده و دارنده……………………………………………………………………………….91
4-2-6- عامل یا نماینده فرستنده ……………………………………………………………………………………….92
4-2-7- پیمانکار………………………………………………………………………………………………………………92
4-2-8- مالک محموله……………………………………………………………………………………………………….93
4-2-9- شخص ثالث………………………………………………………………………………………………………..94
4-2-9-1- مسئولیت شخص ثالث………………………………………………………………………………………95
فصل پنجم: قدرت اثباتی اسناد حمل به عنوانادله اثبات دعوی…………………………………..96
5-1- بارنامه دریایی و قدرت اثباتی نسبی آن………………………………………………………………………..98
5-1-1- کنوانسیون لاهه و قدرت اثباتی بارنامه دریایی…………………………………………………………..98
5-1-2- کنوانسیون هامبورگ و قدرت اثباتی بارنامه دریایی………………………………………………….100
5-1-3- کنوانسیون روتردام و قدرت اثباتی اسناد حمل………………………………………………………..102
5-1-4- قدرت اثباتی اسناد حمل در مورد کرایه حمل…………………………………………………………103
5-1-5- قدرت اثباتی اسناد حمل در رابطه بین متصدی حمل و فرستنده………………………………..104
5-1-6- قدرت اثباتی اسناد حمل در رابطه بین متصدی حمل و ثالث با سوء نیت……………………104
5-2- بارنامه دریایی پاک و اسناد حمل پاك………………………………………………………………………..105
5-2-1- مزیت بارنامه دریایی پاک و اسناد حمل پاک…………………………………………………………..105
5-2-2- بارنامه دریایی مخدوش و اسناد حمل مخدوش………………………………………………………106
5-2-3- آثار حقوقی بارنامه دریایی مخدوش و اسناد حمل مخدوش……………………………………..106
5-2-4- کنوانسیون لاهه و بارنامه دریایی پاک…………………………………………………………………….106
5-2-5- کنوانسیون هامبورگ و بارنامه دریایی پاک……………………………………………………………..106
5-2-6- کنوانسیون روتردام و اسناد حمل پاک……………………………………………………………………107
5-3- قاعده استاپل و سندیت بارنامه دریایی و اسناد حمل……………………………………………………108
5-4- رزرواسیون…………………………………………………………………………………………………………….111
5-4-1- رزرواسیون در کنوانسیون لاهه……………………………………………………………………………..111
5-4-2- رزرواسیون در کنوانسیون هامبورگ……………………………………………………………………….111
5-4-3- رزرواسیون در کنوانسیون روتردام…………………………………………………………………………112
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-17] [ 09:25:00 ب.ظ ]
|