پایان نامه ارشد تجارت الکترونیک: طراحی مدلی جهت پیاده سازی CRM در اداره دیتا شركت مخابرات |
2-12- تصورات غلط در زمینه CRM……………………………………………………………………………..
2-13- محدودیت سیستمهای CRM ……………………………………………………………………………..
2-14- ریسك هایCRM ……………………………………………………………………………………………..
2-15- روش های کلیدی موفقیت CRM در سازمان ها …………………………………………………..31
2-16- شرایط استقرار موفق نرم افزار CRM در یك سازمان …………………………………………..32
2-16-1- پیش نیازهای تكنیكی …………………………………………………………………………………..32
2-16-2- پیش نیازهای فرهنگی …………………………………………………………………………………..32
2-17- پنج اصل برای موفقیت CRM……………………………………………………………………………
2-18- اهداف CRM …………………………………………………………………………………………………
2-19- نتایج فصل …………………………………………………………………………………………………….36
فصل سوم: مروری بر تحقیقات انجام شده و بررسی چهارچوبهای موجود در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری
3-1- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………..38
3-2- مطرح ترین شركتهای ارائه دهنده نرم افزارهای CRM و بررسی چهارچوبهای ارائه شده توسط برخی از آنها….40
3-2-1- شرکت Sap: ………………………………………………………………………………………………..
3-2-2- شرکت Oracle : ………………………………………………………………………………………..
3-2-3- شرکت Onyx : …………………………………………………………………………………………
3-2-4- شرکت Seibel : ………………………………………………………………………………………..
3-2-5- شرکت Winer : ………………………………………………………………………………………
3-2-6- شرکتAmdocs : …………………………………………………………………………………..
3-2-7- شركت Microsoft : ……………………………………………………………………………….
3-3- نتایج فصل …………………………………………………………………………………………………52
فصل چهارم: روش تحقیق، بررسی وضعیت امور مشتركین دیتای شركت مخابرات استان یزد و ارائه مدل جهت پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری
4-1- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………54
4-2- هدف و دامنه پژوهش: …………………………………………………………………………………55
4-3- روشهای گردآوری داده ها:………………………………………………………………………………56
4-4- جامعه آماری: ……………………………………………………………………………………………..56
4-5- شركت مخابرات استان یزد و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری در آن …..57
4-5-1- خط مشی کیفیتشرکت مخابراتاستان یزد: ……………………………………………….58
4-5-2- مدیریت ارتباط با مشتری در شركت مخابرات استان یزد ………………………………58
4-5-3- وضعیت فعلی شركت در زمینه ارتباط با مشتری : ………………………………………….60
4-5-4- وضعیت فعلی امور مشتركین دیتای استان یزد ………………………………………………61
4-6- ارائه مدل پیشنهادی جهت پیاده سازی CRM: …………………………………………………..
4-6-1- تکنولوژی: ………………………………………………………………………………………………..62
4-6-2- فرایندها: ………………………………………………………………………………………………….64
4-6-3- عوامل انسانی …………………………………………………………………………………………..65
4-7- مدل مفهومی مدیریت ارتباط با مشتری …………………………………………………………..68
4-8- نتایج فصل ………………………………………………………………………………………………..68
فصل پنجم:اعتبار سنجیمدل با استفاده از مطالعه موردی، شبیه سازی مدل در اداره دیتای شركت مخابرات استان یزد و نظر خبرگان
5-1- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………70
5-2- تكنولوژی ………………………………………………………………………………………………..70
5-3- فرآیندها: …………………………………………………………………………………………………72
5-3-1- بازاریابی …………………………………………………………………………………………….72
5-3-2- فروش: ……………………………………………………………………………………………….75
5-3-3- خدمات ……………………………………………………………………………………………… 77
5-4- عوامل انسانی………………………………………………………………………………………… 78
5-4-1- مشتریان……………………………………………………………………………………………… 78
5-4-2- كاركنان …………………………………………………………………………………………….. 80
5-5- نتایج نظر سنجی و ارائه مدل نهایی ………………………………………………………….81
5-6- تعیین اعتبار مدل با استفاده از نظر خبرگان ………………………………………………..86
5-7- نتایج فصل …………………………………………………………………………………………….90
فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادات
6-1- نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………….. 92
6-2- پیشنهادات برای تحقیقات آتی: …………………………………………………………….93
فهرست منابع و مآخذ
منابع فارسی ………………………………………………………………………………………………. 94
منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………96
پیوست
پیوست 1: پرسشنامه تعیین اعتبار مدل ارائه شده جهت مدیریت ارتباط با مشتری در شركت مخابرات……….99
چکیده:
در دنیای پر از رقابت كنونی، مشتری مدیر اصلی هر سازمان بوده و بدون پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری[1]هیچ یك از سازمانها و شركتهای ایرانی قادر به رقابت با همتایان جهانی خود در زمینه جذب و حفظ مشتری نخواهند بود. علیرغم اینكه مدیریت ارتباط با مشتری در شركت مخابرات، خصوصا در امور مشتركین دیتا كه خود متولی فناوری اطلاعات و فراهم كننده ارتباطات سازمانها، شركتها و ارگانهای مختلف می باشد، اهمیت ویژه ای دارد، متاسفانه تا كنون مورد استفاده قرار نگرفته و به طور مناسب بدان توجه نشده است. در این پایان نامه مدلی جدید برای مدیریت ارتباط با مشتریان در شركت مخابرات ارائه شده كه هدف از این پژوهش، گامی جدید در جهت پویایی و افزایش رضایت مشتریان و در نتیجه ارتقاء سطح خدمات و افزایش سود شركت مخابرات می باشد.
در جهت رسیدن به این مهم، پس از معرفی مدیریت ارتباط با مشتریان و بیان مبانی نظری آن ، به بررسی و مطالعه مدلهای روز دنیا و مقایسه چهارچوبها و تكنیكهای شركتهای موفق در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری پرداخته و با استفاده از نظر خبرگان و مطالعه میدانی ، مدلی بومی سازی شده متناسب با ساختار فنی و اجتماعی ایران ارائه نمودیم. در مدل مذكور استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری را از سه جنبه تكنولوژی ، فرایندها و عوامل انسانی مورد بررسی قرار داده، معیارها و زیر معیارهای هر یك را تعریف نمودیم. پس از آن از طریق توزیع پرسشنامه و تكنیك آماری آزمونt مدل ارائه شده را ارزیابی نموده و با شبیه سازی و تعمیم مدل مذكور به خدمات ارائه شده توسط اداره دیتای شركت مخابرات استان یزد، ثابت نمودیم كه این مدل كاربردی و عملیاتی خواهد بود وبدین نتیجه رسیدیم كه با توجه به اینكه منافع مدیریت ارتباط با مشتری بسیار بیشتر از هزینه هایی است كه به سازمان اعمال خواهد نمود، مدل مذكور می تواند به عنوان یك مدل جامع و كارآمد در شركتهای مخابرات استانی مورد توجه مسئولان و صاحبنظران قرار گرفته و شركت مخابرات را در تحقق مفهوم اصلی مشتری مداری یاری رساند.
فصل اول
مقدمه:
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-17] [ 05:07:00 ب.ظ ]
|