……… 17
2-3 -تحقیقات خارجی………………………………………………………………………………………………. 21
2-4 – مفهوم دیپلماسی ……………………………………………………………………………………………. 25
2-4 -1- تعریف دیپلماسی ………………………………………………………………………………………….. 25
2-4 -2- تعریف دیپلماسی عمومی…………………………………………………………………………………. 27
2-4-3-تاریخچه دیپلماسی عمومی……………………………………………………………………………….. 29
2-4 -4- دیپلماسی عمومی نوین…………………………………………………………………………………….. 26
2-4 -5-عوامل موثر بر دیپلماسی عمومی………………………………………………………………………… 33
2-4 -6- مولفه های دیپلماسی عمومی………………………………………………………………………………… 35
2-4 -7- تعریف دیپلماسی فرهنگی……………………………………………………………………………………………………… 39
2-4 -8-تعریف دیپلماسی رسانه ای …………………………………………………………………………………………………….. 39
-5-2 تفاوت دیپلماسی عمومی و رسانه ای…………………………………………………………………………………………… 41
2-6- چارچوب نظری و روش شناسی ………………………………………………………………………………………………….. 31
2-6-1-دیپلماسی عمومی از دیدگاه نظریه های روابط بین الملل…………………………………………………………….. 31
2-6-2-نظریه واقع گرایی……………………………………………………………………………………………………………………. 31
2-6-3-نظریه نو واقع گرائی ………………………………………………………………………………………… 33
2-6-4-دیپلماسی عمومی ازدیدگاه نظریه واقع گرائی و نو واقع گرائی……………………………………………………. 33
2-6-5-نظریه لیبرالیسم . …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 34
2-6-6-نظریه نولیبرالیسم ………………………………………………………………………………………………………………………………………….34
2-6-7-دیپلماسی عمومی از دیدگاه نظریه لیبرالیسم و نو لیبرالیسم ………………………………………………….. 34
2-6-8-ساختارگرایان …………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 35
2-6-9-دیپلماسی عمومی از دیدگاه ساختارگرایی………………………………………………………………………………… 36
2-6-10-نظریه تاثیر سی ان انی…………………………………………………………………………………………………………… 36
2-6-11-نظریه برجسته سازی ……………………………………………………………………………………………………………… 42
2-6-12-نظریه برجسته سازی در تاثیر سی ان انی ………………………………………………………………………………. 43
2-6-13-نظریه شاخص سازی ……………………………………………………………………………………………………………. 44
2-6-14-نظریه ایجاد رضایت مندی یا مدل پروپاگاندا ……………………………………………………………………………. 45
2-7-تعریف دیپلماسی اقتصادی ………………………………………………………………………………………………………….. 45
2-8 –مولفه های کاربردی دیپلماسی عمومی در سیاست خارجی …………………………………………………………. 46
2-9 -دیپلماسی عمومی ایران و سیاست خارجی …………………………………………………………………………………. 47
2-10 – اقدامات ایران در بخش دیپلماسی رسانه ای……………………………………………………………………………….. 50
2-11 – دیپلماسی عمومی آمریکا………………………………………………………………………………………………………….. 54

پایان نامه و مقاله


فصل سوم: روش تحقیق
3-1 – روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………….. 62
3-2- تاریخجه گفتمان…… ……………………………………………………………………………………………. 63
3-3- مبانی نظری گفتمان …………………………………………………………………………………………… 63
3-3- 1- نظریه گفتمان درزبان شناسی…………………………………………………………………………… 63
3-3-2- ساختارگرائی و زبان……………………………………………………………………………….. ……… 62
3-3-3- پسا ساختارگرائی و گفتمان ……………………………………………………………………………… 63
3-4- نظریه هایتحلیل گفتمان……………………………………………………………………………………. 64
3-4-1- نظریه تحلیل گفتمان میشل فوکو ………………………………………………………………………… 65
3-4-2- دریدا و پساساختارگرائی………………………………………………………………………………….. 65
3-4-3- نظریه گفتمان لاکلاو موفه…………………………………………………………………………………………………………….. 65
3-5- اجزاء تشکیل دهنده گفتمان ………………………………………………………………………………… 66
3-6- چگونگی تکوین گفتمان از دیدگاه لاکلاو و موفه ………………………………………………………………. 68
3-6-1- غیریت سازی ………………………………………………………………………………………………. 68
3-6-2- قابلیت دسترسی ………………………………………………………………………………………….. 69
3-6-3- قابلیت اعتبار……………………………………………………………………………………………….. 69
3-6-4- هژمونی ……………………………………………………………………………………………………… 70
3-7- کاربرد تحلیل گفتمان…………………………………………………………………………………………. 71
3-8- روش تجزیه و تحلیل دادها…………………………………………………………………………………… 72
فصل چهارم: یافته های تحقیق
4-1-گفتمان های هژمونیک در دیپلماسی عمومی و رسانه ای آمریکا نسبت به ایران ……………………….. 74
4-2-گفتمان ایران هراسی ………………………………………………………………………………………….. 75
4-3-ساختارهای ثابت گفتمانی در دیپلماسی عمومی و رسانه ای ایران نسبت به آمریکا …………………… 76
4-4-گفتمان آمریکا ستیزی…………………………………………………………………………………………. 77
4-5-تببین گفتمان سیاست خارجی………………………………………………………………………………. 85
4-6-عناصر شکل دهنده گفتمان اعتدال…………………………………………………………………………. 86
4-7- تحلیل ادبیات رسانه ای رهبران سیاسی ایران و آمریکا…………………………………………………. 87
4-8- تحلیل تماس تلفنی روحانی – اوباما ………………………………………………………………………… 96
4-9- تحلیل گفتمان بازتاب رسانه ای روز 13 ابان سال 1392……………………………………………………………….. 106
4-10- تحلیل گفتمان فیلم های سینمایی ایران و آمریکا ………………………………………………………. 110
4-11- تحلیل گفتمان مراکز نظر سنجی آمریکا نسبت به ایران …………………………………………………. 121
4-12- تحلیل گفتمان پیامهای تبریک نوروزی………………………………………………………………………………. 138
4-13- تحلیل گفتمان رسانه ای مسابقات کشتی ایران و آمریکا …………………………………………….. 143
فصل پنجم

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...