دانلود پایان نامه ارشد عمران :تاثیر پارامتر های ژئوتکنیکی خاک بر طراحی پی های حلقوی ، مطالعه موردی … |
8
1-6- اهداف پژوهش
8
1-7- ساختار پایان نامه
9
فصل دوم: پژوهشهای انجام شده
10
2-1- مقدمه
11
2-2- انواع گسیختگی خاک زیر پی
12
2-2-1- گسیختگی برشی کلی
12
2-2-2- گسیختگی برشی موضعی
13
2-2-3- گسیختگی برشی سوراخکننده
14
2-3- انواع روشهای تحلیلی محاسبه ظرفیت باربری
14
2-3-1- روش تعادل حدی
14
2-3-2- روش لغزش-خط
15
2-3-3- روش مرز بالا
15
2-3-4- روشهای عددی
16
2-4- محاسبه ظرفیت باربری
16
2-5- نشست پیها
28
2-5-1- نشست آنی
28
2-5-2- نشست تحکیم
32
فصل سوم: مدلسازی
34
3-1- مقدمه
35
3-2- دلایل انتخاب نرم افزارPLAXISبرای انجام تحقیق
36
عنوان
صفحه
3-3- کلیاتی در موردPLAXIS
37
3-3-1- معرفی داده های ورودی
37
3-3-2- انتخاب نوع مدل
37
3-3-3- انتخاب نوع المان
38
3-4- مدل سازی هندسی
40
3-5- مدلسازی مصالح
42
3-6- مشبندی
46
3-7- اعمال شرایط اولیه
48
3-8- محاسبات
50
3-8-1- محاسبه پلاستیك
50
3-8-2- محاسبه تحكیم
50
3-8-3- تحلیل ایمنی
50
4-محاسبه براساس شبكه بندی به هنگام شده
51
3-9- داده های خروجی
53
3-10- ارائه منحنی
54
3-11- فلوچارت نرم افزار
55
فصل چهارم: محاسبات و تجزیه وتحلیل نتایج
57
4-1- مقدمه
58
4-2- بررسی درستی عملکرد نرمافزار
58
4-3- نحوه بارگذاری پی
60
4-3-1- پی صاف
60
4-3-2- پی زبر
61
4-4- ابعاد پی
62
4-5- نمودار تنش کرنش
62
4-6- نتایج ظرفیت باربری
67
4-7- محاسبه ضرایب ظرفیت باربری
68
4-8- مقایسه کار حاضر با تئوریهای گذشته
71
عنوان
صفحه
4-9- محاسبه نشست پی برج خنک کننده کازرون
74
4-9-1- نحوه انجام محاسبات
74
4-9-2- نشست محاسبه شده
75
4-10- مقایسه با تئوریهای گذشته
76
4-10-1- نشست آنی
77
4-10-2- نشست تحکیم
79
4-11- محاسبه تنش مجاز پی حلقوی
82
فصل پنجم:نتایج و پیشنهادات
84
5-1- مقدمه
85
5-1- نتایج
85
5-2- پیشنهادات
86
منابع
87
فهرست اشكال
عنوان | صفحه |
شکل(1-1)- موقعیت جغرافیایی نیروگاه کازرون | 4 |
شکل(1-2)- نمایی از برجهای خنک کننده نیروگاه کازرون | 5 |
شکل(1-3)- تغییرات عدد نفوذ استاندارد با عمق در گمانههای مختلف | 7 |
شکل(2-1)- مکانیزم گسیختگی برش کلی | 13 |
شکل(2-2)- مکانیزم گسیختگی برش موضعی | 13 |
شکل(2-3)- مکانیزم گسیختگی برش سوراخ کننده | 14 |
شکل(2-4)- منحنیهای در نظر گرفته در روش لغزش-خط | 15 |
شکل(2-5)- مکانیزم گسیختگی در نظر گرفته شده توسط ترزاقی | 17 |
شکل(2-6)- مکانیزم گسیختگی در نظر گرفته توسط مایرهوف | 18 |
شکل(2-7)- مدل المان محدود مورد استفاده در روش مانوهاران و دسگوپا | 20 |
شکل(2-8)- جابجایی در زیر پی صاف | 20 |
شکل(2-9)- جابجایی در زیر پی زبر | 21 |
شکل(2-10)- تغییرات Nc با زاویه اصطکاک داخلی در روش مانوهاران و دسگوپا | 22 |
شکل(2-11)- تغییرات Nqبا زاویه اصطکاک داخلی در روش مانوهاران و دسگوپا | 23 |
شکل(2-12)- تغییرات Nγبا زاویه اصطکاک داخلی در روش مانوهاران و دسگوپا | 23 |
شکل(2-13)- مدل در نظر گرفته شده به وسیله هاتف و بوشهریان | 25 |
شکل(2-14)- ظرفیت باربری محاسبه شده توسط هاتف و بوشهریان | 25 |
شکل(2-15)- مدل تفاضل محدود در نظر گرفته شده توشط زیو و وانگ | 26 |
شکل(2-16)- مقدار Nγبرای پی حلقوی در حالت صاف | 27 |
شکل(2-17)- مقدار Nγبرای پی حلقوی در حالت زبر | 27 |
شکل(2-18)- نمودار تعیین محاسبه μ1 | 29 |
شکل(2-19)- نمودار تعیین محاسبه μo | 29 |
شکل(2-20)- مقادیر تصحیح عمق بر اساس D/B و L/B | 30 |
عنوان | صفحه |
شکل(2-21)- ضریب اصلاح نشست تحکیم یک بعدی به مقدار واقعی[21] | 33 |
شکل(3-1)- مدل سازی کرنش مسطح و تقارن محوری | 37 |
شکل(3-2)- المانهای موجود در نرمافزار PLAXIS | 38 |
شکل(3-3)- پنجره تنظیمات کلی در نرمافزار PLAXIS | 38 |
شکل(3-4)- مدلسازی هندسی پی حلقوی برای محاسبه ظرفیت باربری | 40 |
شکل(3-5)- مدلسازی هندسی پی حلقوی برج خنک کننده | 41 |
شکل(3-6)- پنجره تنظیمات مدل مور-کولمب در نرمافزار PLAXIS | 44 |
شکل(3-7)- تاثیر اندازه مش روی ظرفیت باربری برای یک مدل | 47 |
شکل(3-8)- استفاده از مش ریز برای مشبندی مدل | 47 |
شکل(3-9)- تنشهای اولیه ناشی از وزن خاک | 49 |
شکل(3-10)- تنشهای اولیه ناشی از آب | 49 |
شکل(3-11)- پنجره تنظیمات محاسبات در نرمافزار PLAXIS | 53 |
شکل(3-12)- جابجاییهای زیر پی در زیربرنامه خروجی | 54 |
شکل(3-13)- پنجره تنظیمات منحنی در نرمفزار | 55 |
شكل (3-14)-فلوچارت مراحل ساخت و تعریف یك مدل در نرم افزار PLAXIS | 56 |
شکل(4-1)- مدل در نظر گرفته برای بررسی عملکرد صحیح نرمافزار | 59 |
شکل(4-2)- مقایسه نتایج مدل آزمایشگاهی و عددی برای بررسی عملکرد صحیح نرمافزار | 60 |
شکل(4-3)- نحوه اعمال جابجایی در حالت پی صاف | 61 |
شکل(4-4)- نحوه اعمال جابجایی در حالت پی زبر | 61 |
شکل(4-5)- مش تغییر شکل یافته در پایان آنالیز | 62 |
شکل(4-6)- تغییرات تنش در برابر جابجایی | 63 |
شکل(4-7)- تغییرات تنش در برابر جابجایی | 63 |
شکل(4-8)- تغییرات تنش در برابر جابجایی | 64 |
شکل(4-9)- تغییرات تنش در برابر جابجایی | 64 |
عنوان | صفحه |
شکل(4-10)-گسیختگی زیر پی | 65 |
شكل(4-11)-كنتورهای تنش قائم هنگام گسیختگی پی | 66 |
شکل(4-12)- تغییرات ظرفیت باربری در برابر عمق پی | 68 |
شکل(4-13)- مقایسه نتایج نشست روش عددی با کارهای قبل با فرض پی صاف | 73 |
شکل(4-14)- مقایسه نتایج نشست روش عددی با کارهای قبل با فرض پی زبر | 73 |
شکل(4-15)- مش تغییر شکل یافته در انتهای آنالیز در زیر پی برج خنک کننده | 75 |
شکل(4-16)- نتایج محاسبات نشست آنی و تحکیم پی حلقوی | 76 |
شکل(4-17)- مقایسه نتایج نشست روش عددی با کارهای قبل با فرض B=10 | 78 |
شکل(4-18)- نتایج مقایسه نتایج نشست روش عددی با کارهای قبل با فرض B=5 | 78 |
شکل(4-19)- تغییرت ضریب فشار آب حفرهای B در برابر درجه اشباع | 80 |
شکل(4-20)- نتایج مقایسه نتایج نشست روش عددی با تئوری تحکیم با فرض B=5 | 80 |
شکل(4-21)- نتایج مقایسه نتایج نشست روش عددی با تئوری تحکیم با فرض B=10 | 81 |
فهرست جداول
عنوان | صفحه |
جدول(1-1)- خصوصیات فیزیکی و مکانیکی خاک در محل برجهای خنک کننده واحد HRSG سیکل ترکیبی نیروگاه کازرون | 6 |
جدول(2-1)- مقدار Nγبرای اصطکاک مختلف بین خاک و پی | 24 |
جدول(3-1)- پارامترهای در نظر گرفته شده در محاسبات ظرفیت باربری | 44 |
جدول(3-2)- پارامترهای در نظر گرفته شده در محاسبات نشست | 45 |
جدول(4-1)- پارامترهای در نظر گرفته برای بررسی عملکرد صحیح نرمافزار | 59 |
جدول(4-2)- نتایج ظرفیت باربری محاسبه شده در زیر پی صاف | 67 |
جدول(4-3)- نتایج ظرفیت باربری محاسبه شده در زیر پی زبر | 67 |
جدول(4-4)- نتایج محاسبه شده در مدل عددی | 69 |
جدول(4-5)- نتایج محاسبه شده در مدل عددی | 70 |
جدول(4-6)- نتایج محاسبه شده در مدل عددی | 70 |
جدول(4-7)- مقایسه ضرایب ظرفیت باربری محاسبه شده کار حاضر با تئوریهای موجود در پی دایرهای | 72 |
جدول(4-8)- مقایسه ضرایب ظرفیت باربری محاسبه شده کار حاضر با تئوریهای موجود در پی دایرهای | 72 |
جدول(4-9)- محاسبه ظرفیت باربری مجاز پی برج خنک کننده نیروگاه کازرون | 83 |
علائم و تعاریف
φd: | زاویه اصطکاک داخلی زهکشی شده |
φu: | زاویه اصطکاک داخلی زهکشی نشده |
Cd: | مقاومت برشی زهکشی شده |
Cu: | مقاومت برشی زهکشی نشده |
γd: | وزن مخصوص خشک |
γsat: | وزن مخصوص اشباع |
E: | مدول یانگ |
ν: | نسبت پواسون |
Cs: | ضریب تورم |
Cc: | ضریب فشردگی حجمی |
e: | نسبت تخلخل |
u: | فشار اب حفرهای |
γomp: | وزن مخصوص خاک ترکیبی |
Ccomp: | چسپندگی خاک ترکیبی |
φd: | زاویه اصطکاک داخلی زهکشی شده |
OCR: | نسبت پیش تحکیمی |
qu: | ظرفیت باربری نهایی |
qa: | ظرفیت باربری مجاز |
B: | عرض پی نواری |
L: | طول پی |
Df: | عمق پی |
FS: | ضریب اطمینان |
Nγ،Nc،Nq: | ضرایب ظرفیت باربری |
d: | اصطکاک بین پی و خاک |
ri: | شعاع داخلی پی حلقوی |
ی نوشتهها
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-17] [ 02:16:00 ب.ظ ]
|